شناسهٔ خبر: 67261462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اصلاح و توسعه هزار و ۹۳۰ کیلومتر خط انتقال آب

مدیرعامل آبفای مازندران با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم نگاه ویژه به اصلاح، توسعه و ساخت خط انتقال آب شد، گفت: در این راستا هزار و ۹۳۰ کیلومتر خط انتقال آب اصلاح و توسعه یافته است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، برارزاده با بیان اینکه در این دولت ۵۲ حلقه چاه در سطح استان حفر شده افزود: ساخت مخزن ذخیره به میزان ۳۴ هزار متر مکعب در این دولت انجام پذیرفت که این میزان ظرفیت به ظرفیت‌های ماقبل در سطح استان افزوده شد.

وی با بیان اینکه بیش از بیست و یک هزار کیلومتر خط انتقال آب در سطح استان داریم تصریح کرد: بیش از پنج هزار کیلومتر شبکه فرسوده داریم که برای نوسازی این شبکه‌ها نیاز به شش هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل آبفای مازندران با اشاره به اینکه ایستگاه‌های پمپاژ شهر‌های ساری و قائمشهر بهسازی شد گفت: با این بهسازی شاهد افزایش آبرسانی ۴۰۰ لیتر بر ثانیه هستیم که با صرفه جویی هزینه ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شد.

برادرزاده افزود: آبرسانی به ۱۲۸ روستا استان با اعتبار سه هزار و سیصد میلیارد ریال از برنامه‌های در دست اجرا و مورد نیاز شرکت آبفا در حوزه آب هست.

وی با بیان اینکه توسعه شبکه فاضلاب به میزان ۴۳ کیلومتر و اصلاح شبکه به میزان ۷/۵ کیلومتر از برنامه‌های این شرکت در این دولت بوده است افزود: پیگیری بهره مندی از تسهیلات هزار میلیارد ریالی برای بهره مندی از طرح فاضلاب بابل و پیگیری برای بهره مندی از تسهیلات چهل هزار میلیارد ریالی برای طرح‌های فاضلاب ساری، بابل، نوشهر، چالوس و بابلسر جزو برنامه‌های در دست اجرا این شرکت در حوزه فاضلاب است

نظر شما