شناسهٔ خبر: 67261268 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تشديد تنش در جبهه شمالي همزمان با سفر مقام آمريکايي به لبنان

صاحب‌خبر -
تشديد تنش در جبهه شمالي همزمان با سفر مقام آمريکايي به لبنان
خبرگزاری آریا - جنبش حزب‌الله لبنان با تأکید بر اینکه تا زمانی که آتش‌بس در نوار غزه برقرار نشود، حملات خود به فلسطین اشغالی را متوقف نخواهد کرد، حملات خود به این منطقه را از هفته گذشته که یکی از فرماندهان ارشد آن در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، تشدید کرده است.

در حالی‌که تشدید تنش‌ها و تبادل آتش در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی بیش از 8 ماه است ادامه دارد، ارتش رژیم اشغالگر شامگاه سه‌شنبه " موافقت " با طرح‌های عملیاتی برای حمله به لبنان را اعلام کرد.
ارتش رژیم اشغالگر در بیانیه‌ای اعلام کرد که " مقامات ارشد نظامی اسرائیل ارزیابی‌های مشترکی از وضعیت در ستاد فرماندهی شمالی انجام داده‌اند. در چارچوب ارزیابی اوضاع، تصویب صورت گرفت تا عملیاتی برای هجوم در لبنان طرح‌ریزی شود. "
این بیانیه افزود که " تصمیمات به‌منظور ادامه تسریع در روند آماده‌باش نیروهای در میدان اتخاذ شده است ".
این در حالی است که آمریکا با ادعای تلاش برای جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه، " آموس هوکشتاین " فرستاده ویژه رئیس‌جمهورری را عازم بیروت کرده است. هوکشتاین روز سه‌شنبه گفت: " ما در چند هفته گذشته شاهد تشدید تنش (بین اسرائیل و حزب‌ا‌لله لبنان) بوده‌ایم. رئیس‌جمهور بایدن خواهان آن است که از تشدید بیشتر و حرکت به سمت یک جنگ بزرگ‌تر جلوگیری شود. "
از آغاز جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی علیه غزه در هفتم اکتبر، حزب‌الله و رژیم صهیونیستی به‌طور تقریبا روزانه مواضع یکدیگر را گلوله‌باران و بمباران می‌کنند.
همزمان، حزب‌الله لبنان، روز سه‌شنبه ویدئویی را منتشر کرد که در آن پهپاد شناسایی مقاومت لبنان در حال پرواز بر فراز بندر حیفا در شمال اراضی اشغالی است.
این پهپاد با موفقیت وارد حریم هوایی شمال فلسطین اشغالی شده و پس از تصویربرداری و بدون اینکه توسط ارتش رژیم صهیونیستی رصد شود، با موفقیت به خاک لبنان بازگشته است. بندر حیفا 27 کیلومتر با مرز لبنان فاصله دارد.

نظر شما