شناسهٔ خبر: 67257400 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تاکید پنتاگون بر راه حل دیپلماتیک برای کاهش تنش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی

زهرا موسوی

سخنگوی پنتاگون، نگرانی خود را از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی ابراز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون در گفت‌وگو با شبکه المیادین همچنین به ادامه تلاش جهت جلوگیری از درگیری گسترده‌تر در منطقه اشاره کرد.

پاتریک رایدر روز سه‌شنبه تاکید کرد که «اولویت دولت آمریکا دستیابی به یک راه‌حل دیپلماتیک است که منجر به کاهش تشدید تنش در مرز با لبنان شود».

وزارت دفاع آمریکا اوایل سه‌شنبه ادعا کرد که ایالات متحده «خواهان جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر در خاورمیانه نیست».

این در حالی است که سه‌شنبه، ارتش اشغالگر «طرح‌های حمله به لبنان» را تصویب کرد، در حالی که آموس هوکشتاین، فرستاده آمریکا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر را در جریان جزئیات دیدارهایش در لبنان قرار داد.

این تصمیم رژیم صهیونیستی پس از آن صورت می‌گیرد که حزب‌الله لبنان روز سه‌شنبه ویدئویی تحت عنوان «آنچه هدهد آورد» را منتشر کرد که شامل اطلاعات هوایی از مواضع رژیم صهیونیستی در داخل فلسطین اشغالی، سیستم‌های دفاع هوایی از جمله سامانه‌های گنبد آهنین، پایگاه نیروی دریایی و خلیج حیفا است.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد پهپادهایش از پدافند هوایی دشمن عبور کرده و پس از انجام ماموریت بدون شناسایی به آشیانه برگشته است.

اوری گوردین، فرمانده فرماندهی شمال در ارتش رژیم صهیونیستی و عود باسیوک، رئیس بخش عملیات، «در جریان ارزیابی مشترک وضعیت فرماندهی شمال، طرح‌هایی را در چارچوب مقدمات مقابله با حزب‌الله لبنان تصویب کردند».

به عنوان بخشی از ارزیابی وضعیت، «طرح‌های عملیاتی برای حمله به لبنان تصویب شد و تصمیماتی برای تسریع بیشتر آمادگی نیروها در میدان» اتخاذ شد.

انتهای پیام

نظر شما