شناسهٔ خبر: 67259813 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

تشدید تنش در شمال سرزمین‌های اشغالی

حزب‌الله لبنان تا زمانیکه آتش‌بس در نوار غزه برقرار نشود، حملات خود به مواضع رژیم اشغالگر را متوقف نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش حزب‌الله لبنان با تأکید بر تداوم حملات خود به فلسطین اشغالی تا زمان توقف نهایی جنگ غزه، عملیات موشکی و پهپادی خود به این منطقه را از هفته گذشته که یکی از فرماندهان ارشد آن در جریان تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، تشدید کرده است.

درحالی‌که تشدید تنش‌ها و تبادل آتش در مرز‌های لبنان با فلسطین اشغالی بیش از ۸ ماه است که ادامه دارد، ارتش رژیم اشغالگر شامگاه سه‌شنبه «موافقت» با طرح‌های عملیاتی برای حمله به لبنان را اعلام کرد.

ارتش رژیم اشغالگر در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات ارشد نظامی اسرائیل ارزیابی‌های مشترکی از وضعیت در ستاد فرماندهی شمالی انجام داده‌اند. در چارچوب ارزیابی اوضاع، تصویب صورت گرفت تا عملیاتی برای هجوم در لبنان طرح‌ریزی شود.

این بیانیه افزود: تصمیمات به‌منظور ادامه تسریع در روند آماده‌باش نیرو‌های در میدان اتخاذ شده است.

این در حالی است که آمریکا با ادعای تلاش برای جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه، «آموس هوکشتاین» فرستاده ویژه رئیس‌جمهورری را عازم بیروت کرده است. هوکشتاین روز سه‌شنبه گفت: ما در چند هفته گذشته شاهد تشدید تنش (بین اسرائیل و حزب‌ا‌لله لبنان) بوده‌ایم. رئیس‌جمهور بایدن خواهان آن است که از تشدید بیشتر و حرکت به سمت یک جنگ بزرگ‌تر جلوگیری شود. 

حزب‌الله لبنان تأکید کرده است تا زمانی که آتش‌بس در نوار غزه برقرار نشود، حملات خود به مواضع رژیم اشغالگر را متوقف نخواهد کرد. از آغاز جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی علیه غزه در هفتم اکتبر، حزب‌الله و رژیم صهیونیستی به‌طور تقریبا روزانه مواضع یکدیگر را گلوله‌باران و بمباران می‌کنند.

همزمان، حزب الله لبنان اعلام کرد که در عملیاتی کارخانه صنعتی «بالاسان» تولید کننده تسلیحات رژیم صهیونیستی در «کیبوتص ساسا» را با موشک‌های فلق هدف قرار داده است.

حزب‌الله روز سه‌شنبه نیز ویدئویی را منتشر کرد که در آن پهپاد شناسایی مقاومت لبنان در حال پرواز بر فراز بندر حیفا در شمال اراضی اشغالی است.

این پهپاد با موفقیت وارد حریم هوایی شمال فلسطین اشغالی شده و پس از تصویربرداری و بدون اینکه توسط ارتش رژیم صهیونیستی رصد شود، با موفقیت به خاک لبنان بازگشته است. بندر حیفا ۲۷ کیلومتر با مرز لبنان فاصله دارد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما