شناسهٔ خبر: 67270985 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

هدهد هژمونی رژیم صهیونیستی را شکست

صاحب‌خبر -
هدهد هژمونی رژیم صهیونیستی را شکست
خبرگزاری آریا - حزب‌الله لبنان برای نخستین بار ویدیویی نُه و نیم دقیقه‌ای تحت عنوان "آنچه هد هد آورده" منتشر کرد که شناسایی و تصویربرداری دقیق هوایی مناطقی از شمال فلسطین اشغالی را نشان می‌دهد.


-این ویدیو همچنین شامل تصاویر هوایی از شهر اشغالی حیفا و نیز مجتمع صنایع نظامی شرکت "رافائل" و منطقه بندر حیفا است که پایگاه نظامی، بندر غیرنظامی، نیروگاه، فرودگاه، مخازن نفتی و تاسیسات پتروشیمی را در خود جای داده است.
-در ویدیوی حزب‌الله که با استفاده از پهپاد هدهد تصویربرداری شده ساختمان فرماندهی واحد زیردریایی و نیز ناو پشتیبانی "ساعر 4/5"و ناو جنگی "ساعر 5" نیز به چشم می‌خورند.
-آنچه حزب‌الله لبنان انجام داد را می‌توان تنها به عنوان یک اقدام "فاجعه‌بار" برای موجودیت رژیم اشغالگر توصیف کرد، زیرا با دستاوردی بی‌سابقه در تاریخ درگیری اعراب با این رژیم روبرو هستیم به طوری‌که این رژیم در طول تاریخ شوم خود در مقابل هیچ‌یک از طرف‌های عربی با چنین مساله‌ای مواجه نشده است.
-اکنون مهم‌ترین مراکز رژیم اشغالگر از جمله ساختمان فرماندهی واحد زیردریایی، قایق‌ها و کشتی ساعر 4.5 ، بندر دریایی، پایگاه هوایی نظامی، مخازن نفت، تاسیسات پتروشیمی و مجتمع صنایع نظامی رافائل که ستون فقرات صنایع نظامی و اقتصاد صهیونیست‌ها را تشکیل می‌دهند در تیررس موشک‌های دقیق و پهپادهای تهاجمی حزب الله قرار گرفته‌اند.
-به گفته اکثر تحلیلگران سیاسی، آنچه حزب الله انجام داد (تصویربرداری با پهپاد هدهد) در چارچوب یک جنگ میدانی قرار نمی‌گیرد، بلکه در فضای نبرد اطلاعاتی است.
-در واقع حزب‌الله به تهدیدهای نتانیاهو مبنی بر احتمال حمله به جنوب لبنان حمله کرد پاسخی کوبنده و دوچندان داد و در عملیات "هدهد" بدون شلیک حتی یک گلوله ثابت کرد که "ارتش شکست‌ناپذیر اشغالگر" در اصل شکست خورده است.
-در حال حاضر پایگاه اصلی قدرت و توان نظامی رژیم صهیونیستی که با تکیه بر آن کشتار، تخریب و تجاوز می‌کند شهر حیفا است و حیفا به مهمترین مرکز صنایع نظامی صهیونیست‌ها تبدیل شده است. اما نکته اینجاست که این مرکز قدرت که حتی گفته می‌شود احتمالا محل اختفای بمب‌های اتمی رژیم صهیونیستی هم هست در صورت ارتکاب خطا از سوی نتانیاهو زیر آتش و در تیررس موشک‌های حزب‌الله و نیز تحت اشراف اطلاعاتی مقاومت قرار دارد.
- نکته قابل توجه این است که اعلامیه حزب‌الله تحت عنوان "قسمت اول" آمده است، بدین معنا که آن قسمت اعلام نشده، مهم‌تر است و قسمت‌های بعدی فیلم ضبط شده توسط پهپاد هدهد، اهداف بیشتری را در دیگر نقاط فلسطین اشغالی نشان خواهد داد که بیانگر دیگر دستاوردهای مهم حزب‌الله خواهد بود و ترس از شکست‌های استراتژیک لرزه بر اندام مقامات نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی خواهد انداخت. نکته دیگر این که برتری اطلاعاتی و توانمندی‌های حزب‌الله بر برتری میدانی رژیم صهیونیستی غلبه خواهد کرد و قدرت بازدارندگی شدید خواهد داشت به گونه‌ای که رژیم اشغالگر با اندیشیدن درباره پاسخ حزب‌الله و عواقب کار، فکر انجام هرگونه اقدام نظامی علیه لبنان را از سر بیرون خواهد کرد.
- ناظران زمان انتشار فیلم پهپاد هدهد توسط حزب‌الله را با سفر "آموس هوکشتاین" فرستاده ویژه دولت آمریکا مرتبط دانستند. هوکشتاین با تاکید بر ضرورت کاهش فوری تنش میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله، گفت واشنگتن قصد دارد از یک "جنگ گسترده‌تر" جلوگیری کند و به لبنانی‌ها هشدار داد که اگر تنش بین حزب‌الله و اسرائیل متوقف نشود، ممکن است رژیم صهیونیستی تهدید خود را برای حمله به جنوب لبنان عملی کند. در حقیقت انتشار این فیلم پاسخ مستقیم و بدون واسطه‌ حزب‌الله به هوخشتاین بود. در واقع حزب‌الله اعلام کرد که ما هم آماده‌ایم و این مکان‌های مهم و استراتژیک که در فیلم می‌بینید، اهداف ما خواهد بود و اگر رژیم صهیونیستی مرتکب هرگونه حماقت شود، در جنگ احتمالی، به آن‌ها شدیدا حمله خواهیم کرد. یقینا این پیام حزب‌الله قبل از تل‌آویو به واشنگتن رسیده است.
- پیام‌های رعب‌انگیز فیلم پهپاد حزب‌الله زیاد است و همگی در یک مقاله نمی‌گنجد. یکی از مهم‌ترین پیام‌ها این است که افسانه هژمونی "اسرائیل" برای همیشه پایان یافته و از این به بعد این گونه نیست که رژیم صهیونیستی هروقت دلش خواست حمله کند و هیچ پاسخی دریافت نکند. هروقت خواست جنگ‌ را شروع کند و هر موقع خواست جنگ را پایان ‌دهد. در واقع این رژیم به بار سنگینی بر دوش آمریکا و حامیان غربی‌اش تبدیل شده است که از شکست‌های پی‌در‌پی آن به ستوه آمده‌اند. ایالات متحده و غربی‌ها که با تمام تجهیزات خود برای دفاع از رژیم صهیونیستی به منطقه آمدند، هدف موشک‌ها و پهپادهای مقاومت قرار گرفتند.

نظر شما