شناسهٔ خبر: 67292477 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فروش اسلحه به رژیم صهیونیستی یعنی مشارکت در نسل کشی

کارشناسان سازمان ملل به روشنی گفتند که هرگونه حمایت نظامی و مالی از اسرائیل خطر این را دارد که فرد، شرکت یا کشوری که آن حمایت را ارائه می‌کند همدست (اسرائیل) در نسل کشی شناخته شود.

صاحب‌خبر -

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما رابِرت فانتینا نویسنده و روزنامه نگار در اونتاریو، کانادا در گفتگو با پرس تی وی درباره هشدار گروه کارشناسان سازمان ملل در خصوص صادرات سلاح به اسرائیل گفت: فروش سلاح به اسرائیل به منزله دست داشتن آنها در نسل کشی (مردم غزه) است.

<div id="video-display-embed-code_11236614"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264818/11236614?width=600&height=350"></script></div>

نویسنده و روزنامه نگار کانادایی گفت: شرکت‌های (اسلحه سازی) آمریکا و کشور‌های دیگر باید بدانند که در این نسل کشی دست دارند. این (عملیات) دفاعی نیست، بلکه (عملیاتی) کاملاً تهاجمی علیه جمعیتی بی دفاع است. دست کم ۳۷ هزار نفر کشته شده اند و خدا می‌داند چند نفر هنوز زیر آوارند. شرکت‌هایی که تسلیحات رژیم صهیونیستی را تامین کرده و می‌کنند باید بدانند ممکن است در نهایت به جنایت علیه بشریت متهم شوند، نه فقط سران این شرکت ها، بلکه افرادی که قطعات را می‌سازند، آنها را برای انتقال بسته بندی می‌کنند نیز در این جنایت دست دارند.

وی افزود: کارشناسان سازمان ملل به روشنی گفتند که هرگونه حمایت نظامی و مالی از اسرائیل خطر این را دارد که فرد، شرکت یا کشوری که آن حمایت را ارائه می‌کند همدست (اسرائیل) در نسل کشی شناخته شود؛ بنابراین این موضوع بسیار جدی است. نسل کشی بدترین جنایت علیه بشریت تعریف شده است و شرکت‌ها و کشور‌ها (ی تامین کننده سلاح‌های اسرائیل) باید بدانند که در این جنایت دست دارند. 

نظر شما