شناسهٔ خبر: 67282848 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اسلامی:تولید ۲۰هزار مگاوات برق هسته‌ای برنامه‌ای راهبردی است

رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم آغاز عملیات استخراج معدن زمان آباد ساغند در استان یزد بیان کرد: توسعه صنعت هسته‌ای و ایجاد قابلیت برای رسیدن به ظرفیت تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای یک امر مسلم و یک برنامه راهبردی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، امروز پنجشنبه 31 خرداد، عملیات استخراج در معدن زمان آباد همزمان با سفر محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران به استان یزد با همراهی جمعی از مدیران صنعت هسته‌ای آغاز شد.

در پروژه معدن زمان‌آباد، طی برنامه‌ریزی بلندمدت بهره‌برداری از معدن با استخراج مواد پرتوزا انجام می‌شود.

گفتنی است آغاز پروژه در منطقه زمان‌آباد، به شکل مستقیم اشتغالزایی و توسعه رونق معادن را به همراه خواهد داشت.

محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه مراسم آغاز عملیات استخراج معدن زمان آباد ساغند در استان یزد ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر به ملت ایران و گرامیداشت یاد و خاطره شهید خدمت، شهید آیت الله رئیسی اظهار کرد: امروز در ادامه فعالیت‌های معدنی سازمان انرژی اتمی در استان یزد یکی دیگر از برنامه‌های خودمان را با مشارکت بخش خصوصی در معدن زمان آباد آغاز کردیم. 

وی افزود: برای جمهوری اسلامی ایران، توسعه صنعت هسته‌ای و ایجاد قابلیت برای رسیدن به ظرفیت تولید 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای یک امر مسلم و یک برنامه راهبردی است و در این راستا برنامه‌های اجرایی خود را تنظیم کرده و آن را دنبال می‌کنیم.

محمد اسلامی , سازمان انرژی اتمی ایران , تحریم هسته ای ,

رییس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: برای حرکت موثر در مسیر تولید برق هسته‌ای به عنوان  طرح کلان و گسترده ملی، یکی از اقدامات، توسعه فعالیت‌ها در بخش معدنی است تا بتوان با اکتشاف عناصر پرتوزا و پس از فرآوری، در چرخه سوخت هسته‌ای مورد استفاده قرار داد.

وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع از سال 1400 توانستیم فعالیت‌های معدنی خود را از 3 معدن فعال که کار استخراج از آن‌ها انجام می‌گرفت را به 20 معدن فعال برسانیم. رشدی که حکایت از یک اراده مصمم دارد که در راستای تحقق این برنامه گام برداشته و معرف این تحول در رونق اقتصادی معادن است.

اسلامی تصریح کرد: در این صنعت، تجهیزات هسته‌ای به دلیل استاندارد و کیفیت بالایی که دارند، سبب ارتقای کیفیت بخش تجهیزات مورد نیاز صنایع شده و اکنون شاهد یک تراز علمی و فناوری بالا در این حوزه هستیم. موضوعی که در مرحله دوم فاز فعالیت ما قرار داشته و مراحل برنامه‌ریزی و اجرایی شدن آن را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما