شناسهٔ خبر: 67261123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان؛

برگزاری جشن عید غدیر در بیش از ۵٠ نقطه کرمان

حسین انجم شعاع گفت: شب عید غدیر در بیش از 50 محله شهر کرمان جشن ویژه این عید بزرگ همراه با نورافشانی برگزار می‌شود

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، حسین انجم شعاع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در نشست خبری به مناسبت دهه امامت و کرامت گفت: عید بزرگ غدیر یکی از روایات متواتر است و  هیچ امتی، پیشوا و امامی به بزرگی امام علی (ع) ندارد و امروز شیعیان جهان به وجود حضرت امیرالمؤمنین (ع) افتخار می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان تصریح کرد: در راستای بزرگداشت عید سعید غدیر خم، ستاد مردمی استان تشکیل شده است و سعی می‌شود که این مراسم هر سال پررنگ‌تر از سال قبل برگزار شود.

وی با بیان اینکه جشن‌های عید غدیر از شب گذشته در شهر کرمان آغاز شده است و تا عید غدیر ادامه دارد، افزود: این جشن‌ها در محلات مختلف شهر کرمان برنامه‌ریزی شده است.

انجم‌شعاع با اشاره به اینکه در شب عید غدیر در بیش از 50 محله شهر کرمان جشن ویژه این عید بزرگ همراه با نورافشانی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول گفت:در بیش از 30 نقطه از شهر کرمان ایستگاه‌های صلواتی برپا و توزیع شیرینی و شربت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه گذر غدیر با عنوان مهمانی کیلومتری از چهارراه سمیه تا چهارراه ولیعصر (عج) شهر کرمان برگزار می‌شود، گفت: این مراسم از ساعت پنج عصر روز عید غدیر تا پایان شب برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود:  110 دیگ آش نذری و 110 دیگ غذای گرم غدیر نیز در نظر گرفته شده که غذا که به مناسبت این عید طبخ و بین مردم توزیع می‌شود

 

این مقام مسئول ادامه داد: آیین بازسازی واقعه غدیر نیز در شهر کرمان و تعدادی از شهرستان‌های کرمان در عصر روز غدیر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های این ایام با پیوست انتخاباتی برگزار و در این برنامه‌ها بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات تاکید می‌شود، گفت: ستاد غدیر از فرد خاصی در انتخابات تبلیغ نمی‌کند و هدف فقط افزایش مشارکت مردم است.

انجم‌شعاع گفت: ششم تا دوازدهم تیرماه هفته افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.

این مقام مسئول  افزود: آمریکا در این سال‌ها تمام توان خود را بر دشمنی بر ملت ایران گذاشته و جنایات زیادی را مرتکب شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 17 هزار شهید ترور در کشور داریم و تعداد زیادی از بزرگان کشور ترور شدند، ادامه داد: مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در گلزار شهدای کرمان با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان برگزار می‌شود.

نظر شما