شناسهٔ خبر: 67302791 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتخاب چهاردهم | از انتخابات ریاست جمهوری در استان یزد چه خبر؟

یزد- ایرنا - با نزدیک شدن به هشتم تیرماه، تنور انتخابات با افزایش تبلیغات نامزدها و راه اندازی ستادهای انتخاباتی آنها در استان یزد روز به روز در حال گرم شدن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آغاز به کار ستادهای تبلیغاتی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم در استان یزد در روزهای اخیر حال و هوای این عرصه مهم سیاسی را به سمت تحرک بیشتر سوق داده است.

برگزاری مناظره‌ها و میزگردهای انتخاباتی بین جریان های مختلف و تربیون های آزاد دانشجویی در استان یزد، تا حدی در افزایش شور حضور در این رویداد سیاسی در بین اقشار مختلف مردم استان افزوده و نقل سخن در محافل و مجلس در این روزها موضوع انتخابات است.

تریبون آزاد دانشجویی با موضوع انتخابات ریاست جمهوری از سوی بسیج دانشجویی استان یزد هرشب در یکی بوستان‌های شهر یزد برگزار می شود که حضور نسل جوان در این تربیون های که سعی دارند انتظارات خود را از این طریق به گوش نامزدهای انتخاباتی برساند، قابل توجه است.

انتخاب چهاردهم | از انتخابات ریاست جمهوری در استان یزد چه خبر؟

با افتتاح ستاد انتخاباتی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان یزد، جنب و جوش و تحرک بیشتری در این زمینه احساس می شود و استان یزد رنگ وبوی انتخاباتی به خود گرفته است و ستادها در تلاشند تا بر شور انتخاباتی و مشارکت مردم در این عرصه سیاسی بیفزایند.

در فضای شهری و میدانی استان یزد نیز آنچه دیده می شود راه اندازی ستاد انتخاباتی، نصب پوسترهای بزرگ از نامزدها و تبلیغات در مکان‌های ایجاد شده توسط شهرداری است ، شهرداری یزد برای تبلیغات این انتخابات ۱۷۰ سازه برای تبلیغ نامزدهای ریاست جمهوری در سطح این شهر با هدف حفظ سیما و منظر شهری و جلوگیری از مخدوش شدن بصری دیوارها، امکانات و زیرساخت‌های شهری نصب کرده تا تبلیغات در این مکان‌ها انجام شود.

با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری انتخابات، تنور تبلیغات و نظرسنجی‌ها نیز در استان یزد داغ‌ شده و در کنار فعالیت‌های انتخاباتی جریان‌ها، احزاب و هواداران کاندیداها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ، امکان تبلیغات رسمی را برای معرفی و تبلیغ نامزدها فراهم کرده‌اند و برای برخی از آنان کانال های مختلف اطلاع رسانی و تبلیغاتی در این فضا ایجاد شده است.

ناگفته نماند در شبکه‌های اجتماعی مختلف، شور و حال انتخابات پررنگتر است و هواداران نامزدها در این شبکه‌ها در تلاشند با معرفی نقاط مثبت نامزد مورد اعتماد خود، مخاطبان بیشتری را برای رأی دادن تشویق کنند.

معرفی روسای ستادهای انتخاباتی استان یزد

همزمان با آغاز برنامه‌های تبلیغاتی رادیوتلویزیونی، ستادهای انتخاباتی نیز در استان‌های مختلف کشور برپا و رؤسا و مسئولان این ستادها مشخص شده‌اند، در استان یزد نیز طرفداران برخی کاندیداها با تشکیل ستادهای مردمی به صورت منسجم در حال فعالیت هستند و اکثر این ستادها در چند روز اخیر با معرفی رؤسا کار خود را آغاز کرده‌اند.

برگزاری مناظره‌ها و میزگردهای انتخاباتی بین جریان های مختلف و تربیون های آزاد دانشجویی در استان یزد به افزایش شور حضور در این رویداد سیاسی در بین اقشار مختلف مردم استان افزوده است

در استان یزد پنج نامزد انتخابات ریاست جمهوری مسوول ستادهای خود را معرفی کردند و فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کردند بر همین اساس "محمدعلی طالبی" به عنوان رییس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان و "محسن ابوترابی" نیز به عنوان رییس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی معرفی شده اند.

"حسین حداد محمدآبادی" به عنوان مسئول هماهنگی ستادهای انتخاباتی علیرضا زاکانی، "محمدحسین فلاح" رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی قالیباف و "امین قرنی یزدی" در حکمی از سوی رییس ستاد مرکزی سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به عنوان رییس ستاد این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در استان یزد معرفی شده اند.

برپایی ستادهای امور بانوان

امسال همچنین ستادهای امور بانوان برخی از نامزدها نیز در استان یزد راه‌اندازی شده است و این ستادها هم فعالیت‌های قابل توجهی را برای تبلیغ و معرفی کاندیداها آغاز کرده‌اند.

همچنین برخی نامزدهای ریاست جمهوری دوره چهاردهم در شهرستان های استان یزد نیز ستاد انتخاباتی خود را راه اندازی کردند تا تب و تاب انتخاباتی در استان دو چندان شود، به نظر می‌آید در هفته پیش رو رقابت‌ نامزدها با شدت بیشتری در استان یزد پیگیری شود.

آمادگی استان یزد برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور

رئیس ستاد انتخابات استان یزد از آمادگی کامل استان برای برگزاری انتخابات در روز هشتم تیرماه خبرداد گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر عوامل اجرایی در ۸۷۰ شعبه اخذ رای در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان فعالیت دارند.

"علی اکبر عزیزی" افزود: کمیته‌های ستاد انتخابات در استان فعال هستند و ماموریت‌های پشتیبانی، زیرساختی، فناوری و هماهنگی و غیره را پیگیری می‌کنند.

انتخاب چهاردهم | از انتخابات ریاست جمهوری در استان یزد چه خبر؟

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد همچنین تاکید کرد: تمامی عوامل اجرایی و اعضای ستادهای انتخابات باید به گونه‌ای عمل کنند که انتخابات در چهار مولفه مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت پیگیری شود تا شاهد انتخاباتی پرشور و باحضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای برای شرکت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری باشیم.

به گزارش ایرنا،ستاد انتخابات کشور در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی و بر اساس اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را برگزار کرده است.

مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما