شناسهٔ خبر: 67260348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برخورداری پنج هزار روستا از آب سالم با طرح جهاد آبرسانی

معاون برنامه ربزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب اعلام کرد: بیش از پنج هزار روستا در کشور با اجرای طرح جهاد آبرسانی از نعمت آب سالم بهره مند شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مسعود علویان صدر در بازدید از تاسیسات آب و فاضلاب شهرستان‌های اردبیل و گرمی مغان اظهار کرد: عملیات اجرای جهاد آبرسانی به روستاهای کشور با همت و همکاری سپاه و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با قوت ادامه دارد و بقیه روستاهای هدف‌گذاری شده نیز با اجرا و تکمیل طرح از نعمت آب شرب سالم برخوردار خواهند شد.
وی با اشاره به مشکلات آب شرب شهرستان گرمی مغان و روستاهای تابعه آن گفت: برای ارتقای کمیت و کیفیت آب تصفیه خانه این شهرستان، اقدامات خوبی انجام گرفته است و بخش عمده اقدامات به اتمام رسیده و بخش‌های باقیمانده نیز در ماه‌های آینده تکمیل خواهد شد.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب با بیان اینکه تلاش می‌کنیم پایداری و کیفیت آب در گرمی مغان به حد مطلوب برسد، گفت: در شرایط بحرانی و نیاز به آب، باید با انتقال آب از سد گیلارلو به تصفیه خانه، از ظرفیت این سد به عنوان منبع جایگزین برای تامین نیازهای فوری آب شهرستان استفاده شود.
علویان صدر خاطرنشان همچنین گفت: در مورد هدر رفت آب در شهرستان گرمی مغان نیز نیاز به مطالعات جامع بود که در این زمینه با مشاور قرارداد منعقد شده است.
به گفته این مقام مسئول پهنه بندی شهر گرمی برای کنترل فشار آب و مقابله با هدررفت‌ها لازم است و انتظار می‌رود با اجرای طرح مقابله و مدیریت هدررفت آب، بیش از ۴۰ درصد از هدررفت‌ها رفع می‌شود.
علویان صدر با اشاره به مشکلات آب شرب در روستاهای بخش موران شهرستان گرمی مغان نیز اظهار کرد: برای تامین آب شرب و سالم روستاهای بخش موران، طرح آبرسانی در سه مرحله برنامه‌ریزی و اجرا شده است و مراحل اول و دوم این طرح در هفته دولت و مرحله سوم آن در دهه فجر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید که با این اقدام‌ها مشکلات کمی و کیفی آب بخش موران برطرف خواهد شد.
وی در خصوص اجرای طرح‌های فاضلاب در استان اردبیل گفت: در حوزه فاضلاب اردبیل و شهرهای پیرامون آن مشکلاتی وجود دارد و برای رفع این مشکلات و توسعه طرح‌های اجرایی باید از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده کنیم که خوشبختانه این ظرفیت برای شهر اردبیل فراهم شده است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب همچنین درباره ارتقا و توسعه شبکه فاضلاب اردبیل گفت: برای تامین اعتبار لازم از منابع مالی ماده ۲۳ و همچنین از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای استفاده خواهد شد.
مسعود خیرجو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل نیز در این بازدیدها گفت: بیش از ۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان، زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند و ۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

<div id="video-display-embed-code_11230447"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4263237/11230447?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما