شناسهٔ خبر: 66911905 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای ۷۱ پروژه آبرسانی در خلخال

رئیس امور آب و فاضلاب شهرستان خلخال از اجرای ۷۱ پروژه و طرح آبرسانی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، ملی و ردیف‌های اعتباری مختلف در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

اجرای ۷۱ پروژه آبرسانی در خلخال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اردبیل ساجد جعفرزاده افزود: از مجموع ۷۱ پروژه آبرسانی شهری و روستایی خلخال۶۴ پروژه آبرسانی روستایی با برآورد یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه اجرا می‌شود.
وی گفت: عملیات عمرانی تعدادی از این پروژه‌ها توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آغاز شده و این پروژه‌ها از ۶۰ الی ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا و تکمیل هستند.
رئیس امور آب و فاضلاب خلخال اظهار داشت: علاوه بر این هفت طرح و پروژه آبرسانی شهری و روستایی توسط شرکت آب و فاضلاب با هزینه کرد ۵۸۰ میلیارد ریال در دست اجراست.
جعفرزاده اضافه کرد: از مجموع ۱۴۲ روستای دارای سکنه خلخال ۹۶ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب این شهرستان قرار دارد و زیرساخت‌های ۱۰ روستای دیگر هم در دست اجراست.
رئیس امور فاضلاب خلخال با بیان اینکه تعداد معدودی از روستا‌های پرجمعیت همانند روستای خوجین در بخش مرکزی خارج از خدمات شرکت آب فاضلاب قرار دارند، گفت: بقیه روستا‌هایی که تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب نیستند زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند.
طبق اظهارات جعفرزاده ۵۰ درصد از شبکه خط انتقال و آبرسانی شهر خلخال فرسوده است و برای بازسازی و اصلاح شبکه آن دست کم۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی اضافه کرد: در سطح روستا‌ها نیز به علت ضعف مدیریت مصرف، بخش بزرگی از آب تولیدی به صورت غیرمجاز و یا برای مصارف غیر شرب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به فرسودگی ۳۰۰ متر از طول شبکه خط انتقال تصفیه خانه تا مخازن قازان داش در خلخال اظهار کرد: با توجه به ضرورت موضوع ۲۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه اصلاح شبکه خط انتقال آب خلخال تامین و ۳۰۰ متر از خط انتقال ۲ کیلومتری این شبکه تابستان امسال اصلاح می‌شود.

اجرای ۷۱ پروژه آبرسانی در خلخال
جعفرزاده از ارائه آب شرب به ۴۰ هزار خانوار مشترک شرکت آب فاضلاب خلخال در مناطق شهری و روستایی این شهرستان خبر داد و گفت: آب شرب تولیدی شهر خلخال و روستا‌های این شهرستان از لحاظ کیفی از مرغوب‌ترین آب شرب استان و کشور به شمار می‌رود.
وی در عین حال گفت: برای رسیدن به حد مطلوب و تولید آب شرب سالم و بهداشتی روزانه سه بار در زمان‌های مختلف عملیات کلرسنجی از سوی این شرکت و یا اداره بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی خلخال انجام می‌شود.
به گفته این مقام مسئول در سال گذشته ۴۳ هزارو۹۵۶ مورد نمونه برداری از آب شرب روستا‌ها توسط آزمایشگاه این شرکت و یا بهداشت محیط خلخال انجام شده است.
وی افزود: با توجه به بارندگی‌های فروردین و اردیبهشت ماه نگرانی تنش آبی در مرداد ماه امسال در خلخال از بین رفته است.
جعفرزاده با اشاره به وجود ۱۶۰ کیلومتر خط انتقال آبرسانی خلخال اضافه کرد: برای ترمیم نشتی آب در سال گذشته در شهر خلخال، ۹۰۰ مورد و در روستا‌های این شهرستان یک هزار و ۷۹۷ مورد عملیات رفع شکستگی لوله و نشتی آب از سوی مامورین شرکت آب فاضلاب خلخال انجام گرفته است.
رئیس اداره امور آب و فاضلاب خلخال همچنین گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد از شهروندان خلخال از خدمات فاضلاب شهری بهره‌مند و برای ۱۵ درصد باقیمانده هم نیاز به ۲۵ کیلومتر احداث شبکه جدید و با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

نظر شما