شناسهٔ خبر: 67249875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون آب و فاضلاب کشور:

از ظرفیت سد گیلارلو برای تامین آب شهرستان گرمی استفاده شود

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: از ظرفیت سد گیلارلو جهت تامین آب شهرستان گرمی استفاده شود و طرح جلوگیری از هدررفت آب نیز در این شهرستان مورد مطالعه و کنترل قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل مسعود علویان صدر، در بازدید از تأسیسات آب و فاضلاب شهرستان‌های گرمی و اردبیل اظهار کرد: باید با بهره گیری از سد گیلارلو مشکلات ناپایداری آب شهرستان گرمی رفع شده و از این سد به عنوان منبع جایگزین آب استفاده شود.

وی همچنین با اشاره به هدر رفت آب در شهرستان گرمی پهنه بندی را لازم دانست افزود: با اجرای طرح مقابله و مدیریت هدر رفت آب در این شهرستان می‌توان از هدر رفت بیش از ۴۰ درصدی آب جلوگیری کرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت آب و فاضلاب کشور در ادامه با اشاره به تأمین و رفع مشکل آب شرب در روستاهای بخش موران اظهار داشت: طرح آبرسانی در سه مرحله برنامه‌ریزی و اجرا شده که مراحل اول و دوم این طرح در هفته دولت و مرحله سوم آن در دهه فجر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

علویان صدر تصریح کرد: برای رفع مشکلات حوزه فاضلاب شهر اردبیل و توسعه طرح‌های اجرایی از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی که وجود دارد استفاده خواهیم کرد.

مسعود خیرجو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل نیز در این بازدیدها گفت: بیش از ۳۰ شهر و ۹۹۱ روستا در سطح استان اردبیل از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهرمند بوده و در مناطق روستایی استان ۴۰۱ هزار نفر از آب شرب سالم برخوردار هستند.

نظر شما