شناسهٔ خبر: 67259571 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از مکان‌یابی برای احداث پارکینگ تا بازنگری در طرح ترافیک منطقه ۱۲

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران دستوراتی پیرامون مکان‌یابی برای احداث پارکینگ و بازنگری در طرح ترافیک در منطقه ۱۲ ابلاغ کرد.

صاحب‌خبر -

 به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲؛ در نشستی که با حضور شهریار افندی زاده مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران؛ وحیدرضاانارکی محمدی شهردار منطقه؛ زینب عبادی معاون حمل ونقل وترافیک منطقه ۱۲ و جمعی از مدیران این حوزه برگزار شد؛ شهردار منطقه ۱۲ ضمن اشاره به ظرفیت‌های خوب این منطقه؛ با توجه به حجم تردد وترافیک در این محدوده، مکان یابی و معرفی زمین به سازمان حمل ونقل وترافیک در راستای احداث پارکینگ را مورد تاکید قرار داد.

وی در ادامه اصلاح هندسی و ایمن سازی، احداث رفیوژ میانی خیابان‌های فردوسی و شوش و همچنین یک طرفه شدن خط ویژه محور مولوی، طرحی موثر برای ساماندهی ترافیک منطقه عنوان کرد که در این راستا در خصوص کانالیزه شدن عبور عابران پیاده در چهار راه گلوبندک نیز بحث و گفتگو شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران نیز در این جلسه ضمن تقدیر از اقدامات ترافیکی مطلوب در منطقه ۱۲، تخصیص اعتبار برای ساماندهی سامانه ۲ خط تندرو پایانه آزادی_ خاوران و انجام مطالعات یکپارچه حمل ونقل عمومی برای مهندسی و بازنگری خطوط اتوبوسرانی معمولی در منطقه ۱۲ را با توجه به معضل حجم بالای ترافیک در اولویت کاری سازمان حمل ونقل وترافیک شهر تهران قرار داد.

 افندی زاده در ادامه با توجه به رویکرد هوای پاک و کاهش سوخت فسیلی و همچنین رویکرد این دوره مدیریت شهری در استفاده از اتوبوس، تاکسی و موتور برقی، مکان یابی جایگاه شارژ این وسایل در منطقه را به مدیران ذیربط ابلاغ کرد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران همچنین از نقاط معرفی شده توسط شهرداری منطقه ۱۲ تهران جهت ساخت پایانه‌های حمل و نقل و پارکینگ‌های عمومی بازدید کرد؛ و گفت: امیدواریم با توجه به نیاز ساکنان وکسبه در ادامه شاهد ساخت پارکینگ‌های عمومی و طبقاتی مناسب در نقاط مشخص در این منطقه باشیم.

افندی زاده در ادامه خاطرنشان کرد: بهسازی گاردریل و نوسازی تجهیزات بزرگراه محلاتی، نوسازی بوستان آموزشی ترافیک، تکمیل تجهیزات نظارت‌های تصویری، کنترل سرعت، ثبت تخلفات و بازنگری در طرح ترافیک را نیز مورد توجه قرار داد.

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: موضوعات مطرح شده هرچه سریع‌تر جهت طرح در کمیته‌های مربوطه در سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ارسال شود تا ضمن مطالعات جامع و بررسی آن اقدام‌های بعدی انجام پذیرد.

نظر شما