شناسهٔ خبر: 67276317 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

شرایط پرداخت کمک‌هزینه کفن‌ودفن به بیمه شدگان روستایی و عشایر

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به وراث بیمه‌شده متوفای این صندوق کمک‌هزینه کفن‌ و دفن پرداخت می‌کند.

صاحب‌خبر -

در راستای اجرای بند ۴ مصوبه سی و نهمین جلسه هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‌های تابعه در سال ۱۳۹۲ و مصوبه سال ۱۴۰۰ هیئت‌مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، ضوابط و مقررات پرداخت کمک‌هزینه کفن‌ودفن به وراث بیمه‌شده متوفی مشمول، فاقد بازمانده واجد شرایط دریافت مستمری وفق این بخشنامه تعیین و ابلاغ شده است و واحدهای اجرائی به‌ویژه کارگزاری‌ها و مدیریت‌های استانی مکلفند با رعایت دقیق ضوابط و مقررات مندرج در این بخشنامه نسبت به پذیرش و بررسی درخواست متقاضیان اقدام کنند.

شرایط و میزان پرداخت کمک هزینه کفن و دفن در صورت وفات بیمه‌شده اصلی فاقد بازمانده، مشمول دریافت مستمری با دارا بودن شرط یک سال سابقه پرداخت حق بیمه متضمن ۹۰ روز قبل از وقوع فوت و به شرط وجود پدر یا مادر یا اولاد بلافصل از طبقه اول وراث، با درخواست ایشان مبلغی حداکثر معادل حق بیمه‌های پرداختی سهم فرد طی پنج سال آخر حیات شخص بیمه‌شده به عنوان کمک هزینه کفن و دفن و دیون احتمالی متوفی به ایشان پرداخت می‌شود.

کمک‌هزینه کفن‌ودفن به آن‌دسته از بازماندگان و وراث قانونی بیمه‌شده متوفی تعلق می‌گیرد که تاریخ فوت بیمه‌شده اصلی متوفی از ۳ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ به بعد باشد.

لازم به ذکر است که مبلغ کمک‌هزینه کفن‌ودفن، یک‌ مرتبه و بدون توجه به میزان هزینه‌های انجام‌شده توسط خانواده متوفی، محاسبه و پرداخت می‌شود.

نظر شما