شناسهٔ خبر: 67259104 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هندبال قهرمانی جهان- مقدونیه

در مسیر تحقق یک رویای مشترک/ هلند نامدار اولین رقیب دختران ایران

تیم ملی هندبال دختران جوان ایران در اولین گام در رقابت های قهرمانی جهان به مصاف تیم هلندی می رود که دارنده مقام سوم دوره قبل این بازیهاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و چهارمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جهان دختران جوان از ۳۰ خرداد تا ۱۰ تیر به میزبانی مقدونیه شمالی برگزار خواهد شد. در این مسابقات ۳۲ تیم حضور دارند و تیم ایران در گروه A با هلند، رومانی و برزیل همگروه است.

تیم ملی هندبال ایران ۲۸ خرداد برای شرکت در مسابقات هندبال قهرمانی جوانان دختر جهان عازم مقدونیه شمالی شد و روز گذشته هم اولین تمرین رسمی خود را در سالن اصلی رقابت ها برگزار کرد. ملی‌پوشان هندبال ایران نخستین بازی خود در این مسابقات را ساعت ۱۵ امروز چهارشنبه ۳۰ خرداد برابر هلند پرآوازه در این رشته برگزار خواهند کرد.

هلندی‌ها که با یک برنز همراه با تیم‌های ملی لهستان، مونته‌نگرو و آلمان غربی در رده پانزدهم پرافتخارترین تیم‌های جهان قرار دارند و طی ۱۵ حضور خود در این مسابقات ۳ عنوان نهمی، ۲ عنوان هشتمی، ۲ عنوان سیزدهمی و یک عنوان ششمی، پنجمی، یازدهمی، دهمی، هفدهمی و هجدهمی کسب کرده اند.
می توان گفت یکی از سخت ترین رقابت های تیم ایران در این رویداد برابر تیم هلند خواهد بود.

ستاره های تیم هندبال ایران چه کسانی هستند

آ سمان بدوی، فاطمه مریخ، شهرزاد نصوحی، نسترن فراهانی، الناز یارمحمدی توسکی، مائده عشاقی، زهرا فتوتی، صبا دهقانی، فاطمه شاهین، سعیده غصنفری، آروز بهمئی، الهه نیکان، صبا زنگنه، محدثه شعبانی، غزاله مهری، هستی آرین فر ۱۶ بازیکن حاضر در این رویداد هستند. در این بین ده نفر از نفرات هندبالیست هایی هستند که دو سال قبل در قالب تیم نوجوانان در رقابت های قهرمانی جهان در مقدونیه شمالی حاضر بودند و این میدان، سومین تجربه جهانی آنهاست.

در ترکیب اعزامی تیم ایران، فاطمه مریخ که در مسابقات قبلی قهرمانی جهان به عنوان یکی از ده ستاره آینده دار هندبال جهان معرفی شده بود، قرار دارد. نسترن فراهانی و شهرزاد نصوحی کاپیتان تیم ملی هم در دوره قبل رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان در لیست بهترین ها قرار داشتند. الناز یار محمد توسکی هم به عنوان چهارمین گلر رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان معرفی شده بود و یکی از ستاره های هندبال کشورمان در این رویداد بود. هندبال ایران امیدوار است با حضور این نفرات بتواند بازی درخشانی را از خود در اسکوپیه مقدونیه به نمایش بگذارد.

مریم رضائیان سرپرست تیم، نشیمن شافعیان به عنوان مربی، مهدی رهبری به عنوان مشاور فنی، نسترن ابریشم کار فیزیوتراپ و شادی باقری روانشناس، کادر فنی تیم ملی ایران را تشکیل می‌دهند.

در مسیر تحقق یک رویای مشترک

بیست و چهارمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان دختر جهان با حضور ۳۲ تیم برگزار می شود که تیم ایران در گروه اول با تیم های هلند، رومانی و برزیل قرار دارد. تیم رومانی در مسابقات اخیر رقابت هایی قهرمانی دختران جوان اروپا میزبان بود و با عنوان سومی به دیدارهای جهانی رسیده است. تیم هلند به عنوان تیم نهم اروپا و دارنده مدال برنز دوره قبل مسابقات قهرمانی جهان راهی این رقابت ها شده و تیم برزیل با نایب قهرمانی قاره آمریکا جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرده است. با این شرایط کار تیم هندبال دختران ایران در دور مقدماتی مسابقات بسیار سخت است.

تیم هندبال دختران ایران برای اولین بار با تجربه دو دیدار تدارکاتی برابر تیم بلاروس پا در میدان جهانی گذاشته و بازیکنان با شعار «در مسیر تحقق رویای مشترک» به مصاف رقبای قدر خود در دور مقدماتی می روند.

گروه بندی و برنامه کامل مسابقات قهرمانی دختران جوان جهان به این شرح است:

گروه A: ایران، هلند، رومانی و برزیل

گروه B: تونس، سوییس، شیلی و مصر

گروه C: مجارستان، آرژانتین، کره جنوبی و مکزیک

گروه D: ژاپن، دانمارک، نروژ و چین تایپه

گروه E: جمهوری چک، الجزایر، سوئد و چین

گروه F: آلمان، صربستان، فرانسه و اسپانیا

گروه G: پرتغال، گینه، مونته نگرو و ازبکستان

گروه H: آنگولا، ایسلند، مقدونیه و آمریکا

برنامه رقابت های گروه A دیدارهای هندبال قهرمانی جهان:

چهارشنبه ۳۰ خرداد:

رومانی – برزیل ساعت ۱۲:۴۵

ایران – هلند ساعت ۱۵:۰۰

پنج شنبه ۳۱ خرداد: ا

ایران – رومانی ساعت ۱۷:۱۵

هلند – برزیل ۱۷:۳۰

شنبه ۲ تیر:

برزیل – ایران ساعت ۱۵:۰۰

رومانی - هلند ساعت ۱۷:۰۰

نظر شما