شناسهٔ خبر: 67249645 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هلند، نخستین حریف دختران هندبال ایران در قهرمانی جهان

دختران جوان هندبال ایران در نخستین بازی خود در مسابقات قهرمانی جهان برابر لاله‌های نارنجی قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -
هلند، نخستین حریف دختران هندبال ایران در قهرمانی جهان
 
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون هندبال، تیم هندبال جوانان دختر ایران که در گروه A مسابقات قهرمانی جهان با هلند، رومانی و برزیل همگروه است، عصر فردا، چهارشنبه ۳۰ خرداد و ساعت ۱۵:۰۰، در اولین دیدار مرحله مقدماتی خود به مصاف هندبالیست‌های سرزمین لاله می‌روند. 
 
هلندی‌ها که با یک برنز همراه با تیم‌های ملی لهستان، مونته‌نگرو و آلمان غربی در رده پانزدهم پرافتخارترین تیم‌های جهان قرار دارند در ۱۵ حضور خود در این مسابقات ۳ عنوان نهمی، ۲ عنوان هشتمی، ۲ عنوان سیزدهمی و یک عنوان ششمی، پنجمی، یازدهمی، دهمی، هفدهمی و هجدهمی کسب کرده اند.
 
این تیم در گروه A، رقابتی سخت با رومانی برای ایستادن بر پله نخست و راهیابی به مرحله اصلی این مسابقات خواهد داشت. 
 
مسابقات قهرمانی جوانان دختر جهان مسابقات رسمی بین تیم‌های هندبال زیر ۲۰ سال جوانان دختر جهان است که از سال ۱۹۷۷ توسط فدراسیون بین المللی هندبال برگزار می‌شود. این مسابقات هر دو سال یک بار در سال‌های زوج برگزار می‌شود و امسال مقدونیه میزبان بیست و چهارمین دوره از این رقابت‌هاست.
 
در ۲۳ دوره برگزاری این مسابقات روسیه با ۸ مدال از جمله ۷ مدال طلا و یک نقره پرافتخارترین تیم جهان در این مسابقات است. پس از روسیه؛ دانمارک با ۲ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز و نروژ با ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز ایستاده‌اند. 
 
بیست و چهارمین دوره رقابت‌های جوانان دختر قهرمانی جهان از فردا، ۳۰ خرداد، تا ۱۰ تیر با حضور ۳۲ تیم در مقدونیه شمالی برگزار می‌شود.

نظر شما