شناسهٔ خبر: 67269322 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هندبال قهرمانی جوانان دختر جهان؛

شکست تیم هندبال دختران ایران مقابل هلند در اولین گام

تیم ملی هندبال دختران جوانان ایران نتیجه اولین دیدار خود را در رقابت‌های قهرمانی جهان را به هلند دارنده مدال برنز دوره قبل بازی‌ها واگذار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و چهارمین دوره رقابتهای هندبال قهرمانی دختران جوان جهان از امروز چهارشنبه ۳۰ خردادماه با حضور ۳۲ تیم در مقدونیه شمالی آغاز شد که هندبالیست‌های جوان کشورمان در نخستین دیدار خود به مصاف تیم مقتدر هلند رفتند.

هندبالیست‌های جوان کشورمان نیمه اول این دیدار را با نتیجه ۱۶ بر ۳ به این واگذار کردند. در نیمه دوم هم تیم ایران نتوانست ورق را برگرداند و در نهایت این تیم با اختلاف زیاد ۳۴ بر ۱۱ نتیجه را واگذار کرد.

شاگردان نشمین شافعیان که در گروه اول با تیم‌های هلند، رومانی و برزیل هم گروه هستند عصر امروز در نخستین مسابقه خود از مرحله گروهی به مصاف تیم هلندی رفتند که سابقه ۱۵ بار حضور در مسابقات جهانی این رده سنی را داشته و در دوره قبل این رقابت‌ها مدال برنز را کسب کرده بود.

تیم هندبال دختران کشورمان در ادامه این مرحله عصر فردا پنجشنبه ۳۱ خردادماه و در دومین دیدار خود به مصاف تیم رومانی می‌رود. تیم رومانی دارنده مقام سوم رقابت‌های قهرمانی اروپا و انتخابی بازی‌های جهانی در رده سنی جوانان می‌باشد. ایران در مسابقات نوجوانان دختر جهان هم برابر این تیم قرار گرفته است. رومانی عصر امروز با اختلاف یک گل تیم برزیل را شکست داد.

شهرزاد نصوحی، آسمان بدوی، نسترن فراهانی، الناز یارمحمدی توسکی، مائده عشاقی، زهرا فتوتی، صبا دهقانی، فاطمه شاهین، سعیده غصنفری، فاطمه مریخ، آروز بهمئی، الهه نیکان، صبا زنگنه، محدثه شبانی، غزاله مهری و هستی آرین فر ۱۶ بازیکن تیم ملی هندبال دختران ایران هستند.

بیست و چهارمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی دختران جوان جهان از ۳۰ خرداد الی ۱۰ تیرماه در اسکوپیه مقدونیه شمالی برگزار می‌شود. تیم هندبال دختران ایران با کسب عنوان پنجم قاره آسیا برای دومین بار جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کرده اند. تیم هندبال دختران ایران در دوره قبل این بازی‌ها در بین ۳۲ تیم در رده سی ام قرار گرفتند.

نظر شما