شناسهٔ خبر: 67290137 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

یورو ۲۰۲۴؛

اسپانیا به مرحله بعد صعود کرد/«دوناروما» مانع از تحقیر ایتالیا شد

تیم ملی فوتبال اسپانیا در دور دوم رقابت های جام ملت های اروپا برابر ایتالیا به برتری رسید و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های ملی فوتبال اسپانیا و ایتالیا در دومین دیدار خود در مرجله گروهی رقابت های جام ملت های اروپا شامگاه پنجشنبه از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه «ولتیس آرنا» آلمان به مصاف هم رفتند که در پایان اسپانیا موفق شد با نتیجه یک بر صفر به برتری برسد.

اسپانیا در نخستین دیدار خود برابر کرواسی به میدان رفت و توانست با ارائه یک بازی تماشایی، حریف خود را با نتیجه ۳ بر صفر از پیش رو بردارد. ایتالیا اما در دیدار نخست خود برابر آلبانی هرچند موفق شد با برتری ۲ بر یک کار خود را به اتمام برساند اما عملکرد خوبی از خود به نمایش نگذاشت و انتقادات زیادی علیه این تیم مطرح شد.

در این دیدار هم این تیم اسپانیا بود که کاملاً بر بازی مسلط بود و اگر خوش شانسی ایتالیایی ها و البته عملکرد خوب «دوناروما» دروازه بان این تیم نبود باید شاهد گل های بیشتری از سوی بازیکنان اسپانیایی بودیم.

در نیمه اول، علی رغم حملات زیادی که بازیکنان اسپانیا انجام دادند و فرصت های زیادی که خلق کردند اما دروازه ایتالیا بسته ماند.

در نیمه دوم هم این دوناروما بود که یک تنه برابر حملات خطرناک اسپانیا ایستادگی کرد تا اینکه در دقیقه ۵۵ «ریکاردو کالافیوری» از روی یک ارسال در عرض، به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا اسپانیا یک بر صفر پیش بیفتد.

در ادامه هم تغییری در نتیجه پیش نیامد و اسپانیا موفق شد این دیدار را به سود خود به پایان برساند.

ماتادورها با این پیروزی ۶ امتیازی شد و صعودش به مرحله یک هشتم نهایی را قطعی کرد. در این گروه ایتالیا با ۳ امتیاز دوم است و آلبانی و کرواسی با یک امتیاز سوم و چهارم هستند.

نظر شما