شناسهٔ خبر: 67259015 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

بازگشت حجاج به ایران از جمعه

معاون سازمان حج و زیارت از آغاز بازگشت حجاج ایرانی به کشور از جمعه (اول تیرماه) خبر داد.

صاحب‌خبر -

بازگشت حاجی‌ها به ایران از جمعه

معاون سازمان حج و زیارت از آغاز بازگشت حجاج ایرانی به کشور از جمعه (اول تیرماه) خبر داد.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، غلام‌رضا رضایی با اشاره به بازگشت زائران ایرانی از سرزمین منا به مکه برای ادامه اعمال حج تمتع، گفت: خروج زائران «مدینه بعد» از شهر مکه به سمت مدینه از پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه برابر با ۱۴ ذی‌الحجه به وقت عربستان آغاز می‌شود.

به گفته مدیر عملیات حج ۱۴۰۳، حدود ۳۵ هزار نفر در قالب کاروان‌های «مدینه بعد» از مکه به مدینه می‌روند.

رضایی افزود: این دسته از زائران نیز مسیر مکه به مدینه را با قطار سریع‌السیر حرمین طی خواهند کرد و برای زیارت حرم نبوی و ائمه بقیع، زیارت دوره  و دیگر برنامه. هایی که دارند ۵ روز در مدینه خواهند بود و سپس عازم ایران می‌شوند.

رضایی همچنین گفت: پروازهای بازگشت حجاج «مدینه قبل» به ایران از طریق دو فرودگاه جده ومدینه از جمعه اول تیرماه برابر با ۱۵ ذی‌الحجه به وقت عربستان انجام می‌شود.

ایران برای انتقال زائران در حج از یک شرکت هواپیمایی استفاده می‌کند، در حالی‌که پیش از آغاز حج، بنا بر اظهارات مقامات هواپیمایی در توافق با عربستان قرار بود پروازهای حج در مشارکت دو ایرلاین ایرانی انجام شود که گفته می‌شود ایرلاین دوم در حج امسال پروازی انجام نداده است. این موضوع باعث بروز برخی نگرانی‌ها درباره چگونگی انجام پروازهای بازگشت طبق جدول زمان‌بندی شده است. 

امسال حدود ۸۷ هزار و ۶۰۰ نفر از ایران در حج شرکت کردند. طبق اعلام عربستان نیز بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در حج حضور داشتند. این آمار تقریبا نزدیک به جمعیتی است که پیش از همه‌گیری کرونا، در مناسک حج حضور داشت.

نظر شما