شناسهٔ خبر: 67258851 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی خبر داد؛

شهرستان خوسف رکورددار سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: شهرستان خوسف بیشترین سرمایه گذاری خارجی استان را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح چهارشنبه در دیدار با فرماندار خوسف اظهار کرد: یکی از آسیب‌هایی که نظام اداری به آن مبتلا شده روزمرگی‌ها است.

وی با بیان اینکه مردم از ما صرف برگزاری جلسات را نمی‌خواهند بلکه اجرای قانون را تقاضا دارند، عنوان کرد: مدیران باید به دنبال ایده پردازی برای پیشبرد اهداف کشور در آینده باشند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه فرمانداران بالاترین مقام عالی دولت در هر شهرستان هستند، افزود: جهت‌دهی و سو دهی کلی در هر شهرستانی بر عهده فرمانداران است.

ذاکریان با اشاره به اینکه خوشبختانه پویایی خوبی در شهرستان خوسف ایجاد شده است، یادآور شد: ایده‌های جدید و آزادی اختیار عمل در این شهرستان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان خوسف بیشترین سرمایه گذاری خارجی استان را دارد و از این منظر بسیار دارای اهمیت است، بیان کرد: بیشترین تعداد سرمایه گذاران چینی در خوسف رفت و آمد دارند و بیشترین تعداد اشتغال ایجاد شده از محل سرمایه گذاری خارجی مربوط به این شهرستان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: در شش پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در این شهرستان برای ۵۱۵ نفر اشتغال مستقیم و تقریباً برای یک هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است.

وی با اشاره به معرفی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان گفت: شخص استاندار ریاست این مرکز را برعهده دارند و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و زیرساختی مرتبط در امر سرمایه گذاری در این مرکز مستقر هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی به اهمیت جذب سرمایه‌گذاران خارجی اشاره نمود و یادآور شد: باید اعتماد سرمایه گذاران را جلب کنیم.

وی با بیان اینکه شهرستان خوسف به دلیل ظرفیت‌های فراوان از جمله نزدیکی به مرکز استان، وجود ذخایر و پتانسیل‌های معدنی، انرژی‌های تجدید پذیر و در سایر حوزه‌ها یکی از نقاط قوت استان است، افزود: حمایت قانونی از سرمایه گذاران وظیفه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اضافه کرد: شهرستان خوسف کانون سرمایه گذاری خارجی بوده و به همین دلیل توانسته در امر اشتغال نیز در استان جایگاه خوبی بدست آورد.

ذاکریان به توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: منابع ۱۴۰۳ را باید با اهداف تطبیق دهیم تا به تحقق شعار سال برسیم و تنها در لفظ و کلام این شعار را نباید تکرار کنیم بلکه تکلیف برای اجرای داریم.

وی با اشاره به اینکه فرصت‌های سرمایه گذاری جدید مهم‌ترین نکته‌ای بوده که باید به آن توجه شود، تصریح کرد: این قابلیت‌ها و پتانسیل‌ها را باید معرفی کنیم و هم راستای آن ایجاد زیرساخت‌ها در شهرستان مد نظر قرار گیرد.

ذاکریان عنوان کرد: این گزاره که باید دولت از اقتصاد کناره‌گیری کند گزاره درستی برای استان‌های بزرگ و توسعه یافته است اما در استان‌های محرومی مانند خراسان جنوبی باید دولت بسیاری از سرمایه گذاری ها را برای ایجاد زیرساخت‌ها انجام دهد.

وی بیان کرد: تأمین امنیت و زیرساخت‌ها جز وظایف دولت‌ها تعریف شده که این امر ریسک را برای جذب سرمایه گذاران کمتر می‌کند.

وی تصریح کرد: خراسان‌جنوبی در درآمدهای عمومی جزو استان‌هایی بوده که کمترین میزان رشد درآمدهای عمومی کشور را دارد.

ذاکریان ادامه داد: توسعه استان را نباید صرفاً به توانمندی انسان‌ها گره زد بلکه باید مسیر توسعه را از مسیر تقنینی دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه سند آمایش سرزمینی بالادستی ترین سند یک استان است، اضافه کرد: باید این سند به روز رسانی و همه به این سند توجه کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی به ظرفیت پنبه مله در خوسف اشاره داشت و خاطرنشان کرد: ظرفیت مله خوسف یک ظرفیت فوق‌العاده‌ای بوده و آوردن سرمایه گذار برای تمام مراحل مختلف در این زمینه دارای اهمیت است.

نظر شما