شناسهٔ خبر: 67276393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار مازندران خبرداد:

عقب ماندگی بابلسر در طرح نهضت ملی مسکن

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با بیان این که شهر گردشگری بابلسر به خاطر محدودیت های زمین در طرح نهضت ملی مسکن عقب ماندگی دارد، گفت: برای گره گشایی در این بخش تلاش های زیادی انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری روز پنجشنبه بعد از بازدید چند طرح عمرانی و زیرساختی بابلسر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهر ساحلی بابلسر به خاطر محدودیت زمین اقدام موثری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام نشد.

وی اظهار کرد: بنیاد مسکن به همراه اداره کل منابع طبیعی و راه و شهرسازی زمین های را معرفی کردند اما هنوز گره های موجود در این بخش حل نشده است.

استاندار مازندران ادامه داد: در حال حاضر یک زمینی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن معرفی شد که تلاش می شود تا مشکلات پیش رو با تشکیل کارگروه های شهرستانی، استانی به همراه مکاتبه های ملی حل شود.

عقب ماندگی بابلسر در طرح نهضت ملی مسکن

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که شرایط شهرستان بابلسر در بین شهرهای مازندران خاص است، اظهار کرد: برای این شهرستان در بخش گردشگری و رونق اقتصادی باید کارهای موثر انجام شود.

نوری ادامه داد: در بازدیدی که از چند واحد تولیدی انجام شد فعال سازی و حل مشکلات این واحدهای تولیدی و صنعتی در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسوول تصریح کرد: با توجه به شعار سال باید با استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی مانع از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی شویم تا زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.

عقب ماندگی بابلسر در طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش ایرنا، شهرستان ساحلی بابلسر با جمعیت ۱۳۵ هزار نفری که از شمال به دریای خزر، از شرق به بهنمیر، از غرب به فریدونکنار و از جنوب به هادی شهر وصل است، از جمله شهرهای زیبا و گردشگری استان مازندران بوده که به صورت کامل در منطقه جلگه ای و در کنار ساحل دریای خزر واقع شده است.

رودخانه بابلرود که از وسط این شهر می گذرد شهر را به ۲ قسمت تقسیم کرده و سه پل زیبا که یکی از آنها از سوی آلمانی ها و بقیه از سوی متخصصان ایرانی احداث شده زیبایی منحصر به فردی را برای این شهر ایجاد کرده است.

مشهدسر نام قدیم بابلسر است که از سال ۱۳۱۱ به این نام تغییر کرده است و به مرور زمان یکی از شهرهای زیبا و پرجاذبه در زمینه گردشگری ایران مبدل شده است.

بابلسر علاوه بر سواحل زیبا و جاذبه های گردشگری دارای آثار تاریخی و باستانی است که بقعه امامزاده ابراهیم(ع)، بقعه بی بی سر روضه، ساختمان شهرداری، سازمان مرکزی دانشگاه مازندران، برج ساعت، پل معلق اول بابلرود و بنای گمرک بابلسراز جمله آثار تاریخی این شهرستان است.

عقب ماندگی بابلسر در طرح نهضت ملی مسکن

فعالیت دانشگاه مازندران در این شهر ساحلی با بیش از ۱۱ هزار دانشجوی داخلی و خارجی سبب شد که بسیاری از دانشجویان از سراسر کشور و تعدادی دانشجویان خارجی برای تحصیل به بابلسر سفر کنند.

همه این ظرفیت ها بابلسر را به درجه ای از اهمیت رساند که این شهر به نگین گردشگری ایران معروف شود.

نظر شما