شناسهٔ خبر: 67316067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ائمه جمعه آذربایجان غربی:

مشارکت پرشور مردم در انتخابات اقتدار کشور را تضمین می کند

ارومیه - ائمه جمعه شیعه و سنی امروز در نشست مشترک با تاکید بر اهمیت حضور و مشارکت مردم در انتخابات ۸ تیرماه بر زمینه سازی بر حضور حداکثری بر پای صندوق رای تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امروز شنبه ائمه جمعه شیعه و سنی آذربایجان غربی در نشست بر لزوم اهمیت مشارکت و حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی تاکید کرده و عنوان کردند، انتخابات مظهر مردم سالاری دینی به شمار می‌رود.

امام جمعه بوکان در این نشست با بیان اینکه حضور یکپارچه در پای صندوق‌های رأی مهر باطلی بر نقشه‌های دشمنان است، اظهارکرد: با انسجام و برادری حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی خواهیم داشت.

ماموستا عباس احمدی با بیان اینکه آذربایجان غربی سرزمین رنگین کمان اقوام و ادیان است گفت: ما همواره برادرانه باهم زندگی کرده ایم و به زندگی خود ادامه خواهیم داد و برادرانه در پای صندوق‌های رأی حاضر خواهیم شد.

ماموستا احمدی افزود: همچنین با انسجام، انتخاب اصلح را برای ریاست جمهوری انجام داده و سعی خواهیم کرد اصلح‌ترین و صالح‌ترین فرد را انتخاب کنیم.

امام جمعه بوکان اظهارکرد: با انسجام و انتخاب اصلح و حضور پرشور کاری خواهیم کرد که دشمنان از حسادت و ناراحتی بمیرند.

وی با اشاره به خدمات رئیس جمهور شهید گفت: ایشان شخصیتی خستگی ناپذیر بودند و با خلوص نیت به مردم خدمت می‌کردند.

امام جمعه بوکان همچنین به دشمنان کشور اشاره کرد و گفت: اکثر تمدن‌ها و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل علیه اسلام و تخریب اسلام کار می‌کنند و هزاران برنامه طراحی می‌کنند.

حضور حداکثری در انتخابات تقویت هویت، اسلامیت و انسانیت است

امام جمعه سلماس هم در این نشست با بیان اینکه دشمنان چشم به انتخابات ایران دوخته اند جوانانمان بدانند این انتخابات، اقتدار ما را بیشتر خواهد کرد، گفت: حضور حداکثری در انتخابات تقویت هویت، اسلامیت و انسانیت است و همچنین شرکت در انتخابات وظیفه شرعی و ملی ماست.

حجت الاسلام ابراهیم طباطبایی ادامه داد: امروز تمام کفر در برابر اسلام ایستاده و تلاش می‌کند که این انتخابات برگزار نشود و یا کمرنگ برگزار شود.

وی با قدردانی از عوامل اجرایی و افرادی که امنیت و آرامش انتخابات را تأمین می‌کنند، اظهار کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات موجب تداوم اقتدار و امنیت کشور می‌شود و شرکت در آن وظیفه ملی و شرعی است.

امام جمعه سلماس همچنین با قدردانی از مردم و کسانی که در ایجاد شور انتخاباتی نقش دارند، گفت: مردم با شرکت در انتخابات، آینده و سرنوشت کشور را رقم می‌زنند.

امام جمعه سلماس گفت: دشمنان چشم به انتخابات ایران دوخته اند جوانانمان بدانند این انتخابات، اقتدار ما را بیشتر خواهد کرد.

انتخابات و مشارکت در انتخابات برخاسته از شعار استقلال آزادی انقلاب اسلامی است

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ در این نشست با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند تا مردم پای صندوق‌های رأی حضور نداشته باشند، گفت: هدف آنها ایجاد انشقاق میان ملت و حاکمیت است بنابراین برای حضور حداکثری در انتخابات تلاش کرده و ملت را به حضور حداکثری دعوت کنیم.

ماموستا خالید رسول زاده مشارکت در انتخابات را ارمغان انقلاب اسلامی دانسته و افزود: ما نعمتی داریم بنام انقلاب اسلامی انقلابی که برخلاف انقلاب‌های متعددی که در جهان روی داد و پس از مدتی از میان رفت همچنان پا برجا مانده است.

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ افزود: هنوز شعارهای انقلاب اسلامی که در سال ۱۳۴۲ زده شد شعارهایی چون استقلال و آزادی افول نکرده و پا برجا مانده است.

وی افزود: انتخابات و مشارکت در انتخابات برخاسته از شعار استقلال آزادی انقلاب اسلامی است که ما می‌توانیم در سرنوشت خود سهیم باشیم و مسائل را درداخل کشور و مرزهای خود انجام دهیم.

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ به شهادت آیت الله رئیسی اشاره کرد و گفت: دراین مدت ما دیدیم چطور مقام معظم رهبری با درایت خود عمل کرد و همچنین در ۱۴ خرداد فرمود من دلم برای شهید رئیسی سوخت بنابراین باید رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که ادامه دهنده راه این شهید باشد.

ماموستا رسول زاده افزود: ما نمی‌توانیم معیشت را تنها به گردن تحریم‌ها گره بزنیم و بگوییم چون با آمریکا رابطه نداریم چنین وضعی هست و باید در برابر او زانو بزنیم و دست گرگ‌ها را بفشاریم.

حضور در انتخابات بی اثر بودن تحریم‌ها را نشان می‌دهد

امام جمعه نقده هم اظهارکرد: حضور و مشارکت پرشور در انتخابات بی اثر بودن تحریم‌ها را نشان می‌دهد و این مهم را ثابت می‌کند تحریم‌ها خللی در اراده ملت ایران نتوانسته اند بوجود بیاورند.

حجت الاسلام حسین فصیح نیا افزود: این حضور مشخص می‌کند دشمنان نتوانستند با فشار بر مردم ایران نقشه‌های خود را عملی کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی نیز در این نشست اظهارکرد: فرمایش مقام معظم رهبری و راهبرد ایشان و بدرقه شهدای خدمت وظیفه ما را سنگین‌تر کرده است.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه ائمه جمعه اهل تسنن و تشیع پدران معنوی شهرها هستند، افزود: پس از شهادت رئیس جمهور شهید امید می‌رود مردم با حضور پرشور در انتخابات حماسه‌ای دیگر خلق کنند و امید می‌رود رئیس جمهور بعدی راه رئیس جمهور شهید را ادامه دهد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین امید است با حضور مردم از این مرحله حساس به خوبی عبور کرده و به نتیجه مطلوب برسیم.

نشست مشترک ائمه جمعه اهل تسنن و تشیع با حضور علمای اهل تسنن و تشیع برگزار شد.

نظر شما