شناسهٔ خبر: 67276381 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نیاز به ارتقاء ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان زنجان به راه اصلی و بزرگراهی

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، با تاکید براینکه بیش از ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان نیاز به ارتقا به راه اصلی و بزرگراهی دارند، گفت: در حال حاضر ۱۸۵ کیلومتر آن پیمان سپاری شده و در دست اجرا می‌باشد.

صاحب‌خبر -

نیاز به ارتقاء ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان زنجان به راه اصلی و بزرگراهی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، خلیلی گفت: با توجه به واقع شدن استان زنجان در شمال غرب کشور و در مسیر ترانزیت غرب به شرق و مرکز و ارتباط با استان‌های شمالی و جنوبی کشور و وجود بستر‌های اقتصادی مطلوب، لزوم توجه به توسعه و رشد کشاورزی و صنعت استان با وجود معادن مختلف، توجه به راه‌های استان را برای رونق حمل و نقل و جابجایی سریع و ایمن کالا و مسافر، نگاه ویژه‌ای را برای ارتقای محور‌های آن از سوی مسئولان امر را می‌طلبد.


وی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ کیلومتر  از راه‌های استان زنجان نیاز به ارتقا به راه اصلی و بزرگراهی دارند، افزود: در حال حاضر ۱۸۵ کیلومتر  آن پیمان سپاری شده و در دست اجرا می‌باشد.


سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: وزارت راه و شهرسازی علاوه بر مأموریت‌های خود در حوزه مسکن و شهرسازی به دنبال توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و بالا بردن ایمنی و کیفیت ترابری کشور است.


خلیلی ادامه داد: وجود شبکه‌های ارتباط جاده‌ای نقش بسیار مهمی در تحولات اجتماعی، اقتصادی و توسعه کشور دارد.


وی به میزان طول شبکه راه‌های استان زنجان اشاره کرد و بیان داشت: این استان دارای بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه بوده که شامل  ۲۰۰ کیلومتر  آزادراه،  ۱۳۰ کیلومتر  بزرگراه،  ۳۵۰ کیلومتر  راه اصلی،  ۷۵۰ کیلومتر  راه فرعی و بیش از۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر طول راه روستایی است.

نظر شما