شناسهٔ خبر: 67258536 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جزئیات سفر پزشکیان به اصفهان؛

جزئیات سفر پزشکیان به اصفهان + عکس و فیلم

تهران- ایرنا- مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که امروز - ۳۰ خردادماه - به اصفهان سفر کرده است، در بدو ورود در گلزار شهدای این شهر حضور یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را در سفر به اصفهان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم و محسن مهرعلیزاده همراهی می کنند.

مسعود پزشکیان که برای تبلیغات انتخاباتی به اصفهان سفر کرده است در بدو ورود به گلزار شهدای این شهر بر سر مزار حاج حسین خرازی، سردار زاهدی و سردار احمد کاظمی حضور یافت.

در حاشیه این سفر جمعی از کشاورزان اصفهانی برای استقبال از پزشکیان در حاشیه پُل خواجو تجمع کرده بودند. در ادامه پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جمع کشاورزان حضور یافت و صحبت ها و انتقادات آن ها را شنید.

پزشکیان در ادامه برنامه های خود به اصفهان در سالن ورزشی نیلفروش زاده حضور یافت .

گزارش خبرنگار ایرنا از حضور پزشکیان در اصفهان

برای باز شدن درهای دیپلماسی به کارشناس نیاز داریم

پزشکیان در سالن نیلفروش زاده در سخنانی گفت: ما اگر بخواهیم مشکلات کشور را حل کنیم باید به دنبال افراد کارشناس، کاردان و باتجربه باشیم. وقتی کسی بیمار می شود به دنبال پزشک دوست نمی گردد بلکه از پزشک کارشناس استفاده می کند.

وی با اشاره به اینکه باید درها برای حضور گردشگران در اصفهان باز شود، اظهار داشت: برای باز شدن درهای دیپلماسی هم نیاز به کارشناسی داریم ما باید بتوانیم با دنیا، با همدیگر و با جوانان گفت و گو کنیم چراکه آنها سرمایه این کشور هستند و اگر نتوانیم با آنها گفت و گو کنیم و با دختران و خواهران خود برخورد چماقی داشته باشیم به جایی نمی رسیم. من به عنوان یک پدر اگر می خواستم با فرزندانم برخورد عامرانه می کردیم امروز آنی نبود که شما می بینید.

این نامزد  چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: با تهدید کردن، انسان ها اصلاح نمی شوند باید با منطق صحبت کنیم تا جوانان بدانند که ما دلسوز آنان هستیم. جوانان تهدید نیستند بلکه امید و آینده این مملکت هستند.

پزشکیان بیان داشت: اگر نمی خواهید روند کنونی حاکم نباشد پای صندوق های رای حاضر شوید. خشک شدن زاینده رود، فرو نشست زمین و آلودگی هوا مشکلات بزرگی هستند اگر در آینده نتوانیم آنها را حل کنیم تصور نمی کنم بتوان در اصفهان و یا دیگر شهرهای بزرگ زندگی کرد.

وی تاکید کرد: باید برای این مسائل راه حل کارشناسی ارائه کرد ما برای حل مشکلات به افراد دانشمند و توانمند نیاز داریم ، البته لزوما نباید دوست من باشد.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما در خدمت شماییم، برای مردممان، برای کشورمان، برای ایرانمان، هرکاری از دستمان بربیاید در خدمت شما خواهیم بود. قطعا نخواهیم گذاشت حق یک نفر تا آنجایی که اختیار داریم ضایع شود، در دانشگاه ها نخواهیم گذاشت دانشجوهایمان را بخاطر داشتن عقیده بیرون کنند، اجازه نخواهیم داد استاد را بخاطر فکرش بازنشسته کنند. اجازه نخواهیم داد، حقوق بازنشستگان نادیده گرفته شود، اجازه نخواهیم داد حق دیگر مذاهب و قومیت ها نادیده گرفته شود. 

پزشکیان یادآورشد: فیلترینگی درست کردیم که همه دارند از ضد فیلتر استفاده می کنند و برای یک عده کاسبی است، همه این را می دانند. فیلترینگ مشکل مملکت را حل نمی کند. ما باید طرحی نو در اندازیم، باید یک نگاه دیگر و یک برخورد دیگر داشته باشیم. ما باید صدای محرومان را، صدای مظلومان را، صدای دختران و زنان را که به آن ها ظلم می شود، بشنویم، اگر نشویم ما مشکل پیدا خواهیم کرد، نه آن ها و در آینده ما را اگر بخواهیم زور بگوییم، از بین می برند. 

وی افزود: من خودم را کسی نمیدانم که تا این اندازه به من لطف می کنید، ولی تلاش خواهم کرد که پیگیر و مطالبه گر حق شما باشم و تا جایی که ممکن است کوتاه نیایم و شما تلاش کنید که با صندوق ها قهر نکنید.

محمد جواد ظریف نیز که پزشکیان را در سفر به اصفهان همراهی می کند در سخنانی با اشاره به اینکه مردم بزرگترین پشتوانه امنیت ایران هستند، گفت: ایرانیان از آغاز تاریخ در برابر تهاجم ایستادگی کردند و همیشه مهاجرین را در فرهنگ غنی خود ادغام کردند. این تاریخ پرافتخار ایران است که مردم این سرزمین از تاریخ و تمامیت ارضی آن همواره دفاع کرده اند.

وی ادامه داد: مردم ایران بزرگترین فرصت هستند و نباید فرصت را محدود کرد ، نباید فرصت را تهدید شمرد، نباید اجازه داد با این بزرگترین فرصت به گونه ای برخورد شود که خود را تحقیر شده ببینند و ایرانی در هر جای دنیا وجود دارد احساس کند که منزلتش پایین تر از دیگران است.

ظریف با اشاره به اینکه ایران بزرگترین و قدیمی ترین تمدن و کشور جهان است و علت مانایی آن به خاطر مردم است، یادآورشد: شما می توانید یک بار دیگر ایران را از نو بسازید و هشتم تیرماه ثابت کنید که هیچ کس نمی تواند یک ایرانی را از زندگی و خواستن برای ایران ناامید کند و هیچ کس نمی تواند یک ایرانی را تهدید کند.

وی یادآورشد: حرف کسانی که پیام ناامیدی به شما القا می کنند گوش نکنید. رای ندادن پیام نیست من یقین دارم شما به پای صندوق های رای خواهید رفت و ایران جدیدی خواهیم ساخت. حضور شما پای صندوق های رای بزرگترین برگ برنده دولت آینده برای مقابله با پیکارهای اجتماعی و احیای زاینده رود خواهد بود.

به گزارش ایرنا، «سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود.

نظر شما