شناسهٔ خبر: 67275852 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دولت آینده ایران و جبهه مقاومت

جبهه مقاومت بعد از عملیات طوفان‌الاقصی بخصوص وعده صادق در شرایط ویژه‌ای قرار گرفته است. از آنجایی که ایران اسلامی نقشی حیاتی در این جبهه دارد باید دریافت که نسبت رئیس جمهور آینده ایران با جبهه مقاومت چگونه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

گروه سیاسی دفاع‌پرس _ رسول حسنی؛ ایران اسلامی به مدد رهبری منحصربفرد امام خامنه‌ای و نقش  بی‌بدیل رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و همچنین نقش اثرگذار شهید امیرعبدالهیان در کسوت وزیر امور خارجه جایگاه ویژه‌ای در جبهه مقاومت و مناسبات جهانی آن دارد. 

بدون شک بخش اعظم اقتدار جبهه مقاومت از حیث معنوی مرهون ایران است تا جایی که باید معترف بود که ایران تنها کشوری است که بیش از چهار دهه در جبهه مقاومت حضوری فعال دارد. در بیان حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید شده است که ما حتی یک قدم از موضع دفاع و حمایت از مردم فلسطین که پیشانی جبهه مقاومت است کوتاه نخواهیم آمد. 

عملیات طوفان‌الاقصی آزمون بزرگی برای دولت شهید رئیسی بود تا ثابت کند میدان و دیپلماسی نه تنها دو روی یک سکه نیست که حتی قابل تفکیک نیز نخواهد بود. مهمتر از آن دولت شهید رئیسی معتقد بود که جبهه مقاومت صرفا مسئله سیاست خارجی نبوده بلکه اصل تخطی ناپذیر و اولویت نظام اسلامی است که متاسفانه در برخی از مواقع اهمیت آن کمتر دیده دیده شده است. 

اکنون که رژیم صهیونیستی کودک کش که در کارنامه سیاه خود انواع جنایت‌ها و خباثت‌ها از جمله قتل عام صداها کودک و زن را ثبت کرده و مردم مظلوم فلسطین در آستانه یک پیروزی بزرگ و هدم اسرائیل غاصب است انتخابات ریاست جمهوری ایران از اهمیت بالایی برخوردار است. باید این حساسیت را به خرج دهیم و ببینیم که رئیس جمهور آینده ایران از چه زاویه‌ای به مسئله جبهه مقاومت بخصوص فلسطین نگاه خواهد کرد. 

قطعا همه نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در مسیر سیاست‌های کلان ایران حرکت می‌کنند ولی ممکن است در اولویت و سیاست‌های خود نگاه متفاوتی به جبهه مقاومت داشته باشند که امری طبیعی است. آنچه در انتخابات پیش رو مهم به نظر می‌رسد این است که زوایه نگاه این نامزدها چقدر به زاویه نگاه رئیس جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و شهید امیرعبدالهیان نزدیک‌تر است. 

انتخابات ریاست جمهوری پیش رو تنها انتخاب رئیس یک دولت نیست بلکه انتخاب فرمانده‌ای کارآمد است تا جایگاه مهم ایران در جبهه مقاومت حفظ و آن را به قله‌های رفیع‌تری هدایت کند. ایران اسلامی در حمایت از رزمندگان فلسطین و مردم آن نقشی اثرگذار داشته و در بعد دیپلماسی و مجامع بین‌المللی حضوری موثر داشته است. این حضور با انتخاب درست رئیس جمهور آینده نه تنها نباید متوقف که باید به حداکثر اثرگذاری خود برسد. چنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند مردم در انتخابات پیش رو دست به حماسه بزرگی خواهند زد و خداوند نیز دل‌های آنان را نیز هدایت خواهد کرد. 

انتهای پیام/ 161

نظر شما