شناسهٔ خبر: 67302688 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ارزیابی پزشکیان از سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ارزیابی از سومین مناظره انتخاباتی پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بعد از اتمام سومین مناظره تلویزیونی ۶ نامزد انتخابات که با موضوع فرهنگی -انسجام اجتماعی با حکمرانی فرهنگی- برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که امروز در این گفت‌وگو با کاندیداها با هم داشتیم درباره فرهنگ، وضعیت رسانه‌ها و وضعیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی اصحاب هنر بود.

وی گفت: در باور من زنان و دختران، همراهان مردان در زندگی هستند و با هم می‌توانند هر راهی را که خواستند طی کنند و ما نباید برای آنها مانعی قائل شویم و این را باید عملی کنیم. در مناظره امروز درباره نوع برخوردی که در حوزه حجاب انجام می‌شود مباحثی مطرح شد و ما اعتقاد داریم که از نظر اعتقادی اصولاً نباید خشن یا با زور و اجبار کاری انجام داد یا دیگران را وادار کرد که آنگونه که ما می‌خواهیم لباس بپوشند و عمل کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: طبیعتاً باید کارهایی بکنیم که مردم به دلخواه خود و آنگونه که دلشان می‌خواهد زندگی کنند نه اینکه با اجبار زندگی کنند، با اجبار کسی نمی‌تواند حتی فرزند و نوه خود را وادار به کاری کند.

پزشکیان عنوان کرد: درباره هنر و هنرمندان و مسائل مختلف اعتقاد داشتم که دولت سیاستگذار و ناظر است و اجرا را باید به کارشناسان واگذار کرد. همچنین در خصوص موضوع پیوست‌های فرهنگی مباحثی مطرح شد و ان شاءالله بتوانیم در عمل آنگونه که در توان‌مان هست، عمل کنیم.

نظر شما