شناسهٔ خبر: 67258093 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

دختر قالیباف: برای خرید سیسمونی به ترکیه نرفته بودم

خبرگزاری مهر

مریم قالیباف در واکنش به حواشی ایجاد شده درباره سفر وی به ترکیه، گفت: بنده به ترکیه سفر کرده بودم، اما برای خرید سیسمونی نبود.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

مریم قالیباف، نماینده نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفتگوی صمیمی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای قالیباف در حال حاضر رئیس مجلس شورای اسلامی هستند، وی پیش از این به چه فعالیتی مشغول بود، گفت: ایشان شهردار تهران، قبل‌تر از آن فرمانده پلیس و قبل‌تر از آن در نیروی هوایی مشغول بودند و در گذشته هم در قرارگاه خاتم الانبیا فعالیت می‌کردند و در جبهه هم فرمانده لشکر نصر بودند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه کدام ویژگی آقای قالیباف خاص است، گفت: فکر می‌کنم قاطعیت. پدرم روی نظر و کاری که انجام می‌دهند، همیشه قاطع و محکم هستند.

مریم قالیباف در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آقای قالیباف می‌توانند رئیس جمهوری خوبی باشند، بیان کرد: فکر می‌کنم این سوال را باید از مردم بپرسیم و منتظر نظر مردم باشیم. اما از نظر بنده حتماً و قطعاً. با شخصیتی که از ایشان سراغ دارم حال چه در مدیریت و چه در سایر زمینه‌های کاری و کارنامه‌ای که دارند، قطعاً و حتماً می‌توانند رئیس جمهور خوبی باشند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهمترین دغدغه ذهنی آقای قالیباف چیست، تصریح کرد: امروز شاید، موضوع معیشت، مهمترین دغدغه پدرم است البته مسائل دیگری هم هست که شاید اصلی‌ترین آن پیشرفت باشد، پیشرفت ایران.

مریم قالیباف در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بهترین و بدترین اخلاق آقای قالیباف چیست، اظهار کرد: پدرم فردی همه جانبه است، یعنی در جایگاه پدری یک پدر فوق العاده هستند و در جایگاه پدربزرگی برای نوه‌هایشان پدربزرگ فوق العاده. همچنین در جایگاه مدیریتی، این مسئله ثابت شده است و احتیاج به طرح این موضوع نیست. اما این همه جانبه بودنشان در هر حوزه‌ای و هر نقشی که داشته باشند، از جمله ویژگی‌های خوب پدرم برشمرده می‌شود.

وی افزود: شاید بدترین اخلاق پدرم این است که مقداری کم حرف هستند، برای پدرم مقداری سخت است که غم یا غصه‌ای داشته باشند و با ما در میان بگذارند، یعنی دوست ندارند که خیلی در رابطه با این موارد صحبت کنند.

مریم قالیباف در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آقای قالیباف تاکنون به مناطق محروم رفته‌اند، گفت: مناطق محروم همواره مورد توجه پدرم بوده است و خیلی وقت‌ها در این حوزه ما را هم با خودشان همراه می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آخرین موضوعی که آقای قالیباف پیرو آن عصبانی شدند، چیست، بیان کرد: پدرم در محیط کار خیلی فرد جدی است، اما معمولاً در خانه خیلی فردی جدی و عصبانی نیستند. طبیعتاً به عنوان یک انسان عصبانیت پدرم را تاکنون مشاهده کردم و این‌طور نیست که وی تاکنون عصبانی نشده باشد، اما آخرین باری که وی عصبانی شدند را در خاطر ندارم.

مریم قالیباف در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بزرگترین نقطه قوت آقای قالیباف چیست، تصریح کرد: همه جانبه بودن، نقطه قوت بزرگ پدرم است و نقطه ضعفشان به نظر بنده رأفت ایشان است، چرا که پدرم فردی رئوف است. پدرم در خیلی از جا‌ها که ما از برخی از مسائل عصبانی می‌شویم، برخورد دیگری دارند و به اصطلاح دلشان خیلی بزرگ است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه فرد مشهور آقای قالیباف کیست، گفت: به نظر بنده حضرت آقا.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نگاه آقای قالیباف به حضور و فعالیت بانوان چیست، ادامه داد: بنده به عنوان دختر آقای قالیباف، تحصیل کردم و هر وقت در جامعه موقعیتی پیش آمده از آن موقعیت منع نشدم. همچنین در طی ۱۲ سالی که پدرم در شهرداری فعالیت می‌کردند، کار‌های بسیار بزرگی برای بانوان در شهر تهران کردند؛ به عنوان مثال در زمان مدیریت پدرم، پارک‌های مختلف بانوان، شهر بانوان و کوثر‌ها افتتاح شد.

مریم قالیباف در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تصویر اشتباهی که مردم نسبت به آقای قالیباف در ذهن دارند چیست، گفت: به نظر بنده پدرم، چون در حوزه مدیریتشان فردی قاطع و محکمی هستند، احساس می‌کنم شاید خیلی‌ها فکر می‌کنند پدرم خیلی آدم جدی و خشکی است در صورتی که این شکلی نیست. پدرم هم مهربان و هم خیلی شوخ هستند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما چند خواهر و برادر هستید، بیان کرد: بنده دو برادر بزرگ‌تر از خودم دارم و هر سه ما، الحمدالله ازدواج کرده‌ایم و در حال حاضر هم دو خواهر به جمع ما اضافه شده است.

وی در ادامه در رابطه با رشته تحصیلی و میزان تحصیلات برادران خود، گفت: برادر بزرگترم دکترای مدیریت فرهنگی داشته و مشغول به فعالیت‌های آموزشی در مدارس هستند. همچنین برادر دومم، فوق لیسانس رشته عمران داشته و جسته و گریخته فعالیت‌های عمرانی انجام می‌دهند. بنده هم فوق لیسانس ادبیات کودک داشته و مادر هستم.

مریم قالیباف در ادامه در رابطه با طرح برخی حواشی در چند سال اخیر و موضوع سفر به ترکیه و خرید سیسمونی از این کشور در فضای مجازی، گفت: بنده قصد ندارم اسم این موضوع را حاشیه بگذارم چرا که همگی موارد دروغ بود. این موارد دروغ‌هایی بود که کام ما را در برهه‌های مهمی از زندگیمان تلخ کرد. البته افرادی که این دروغ‌ها را مطرح کردند، محکوم شدند.

وی تاکید کرد: به واقع شب عروسی هر دختری برایش مهم است؛ لذا اولین دروغ از اینجا شروع شد و عکسی از عروسی منتشر شد که این من نبودم و این دروغ، این شب قشنگ را برای ما خیلی تلخ کرد. بعد از آن نیز دروغ سیسمونی مطرح شد، این در حالی بود که دوران بارداری برای من به سختی و پرفشار سپری شد.

مریم قالیباف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما به ترکیه سفر کرده بودید یا خیر، گفت: بله بنده به ترکیه سفر کردم، اما برای خرید نرفته بودم. این سبک دروغ‌ها مخاطبین زیادی دارند و بنده احساس می‌کنم که این دروغ‌ها به این دلیل گفته شد که شاید برخی نتوانند در رابطه با پدرم حرف‌هایی را مطرح کنند که بدین نحو مشتری داشته باشد، از این رو این افراد به خانواده وی حمله کردند. این مسئله خیلی سخت و خیلی بد است لذا در این شرایط شما در جایگاهی قرار می‌گیرید که تهمت و دروغ‌هایی درباره‌تان گفته می‌شود که خود نمی‌توانی درباره آن‌ها اظهار نظر کنی و صرفاً به این دلیل است که تو دختر آقای قالیبافی. من نمی‌دانم آیا این جرم است؟

وی با بیان اینکه پدرم برای ما دو جنبه دارد، بیان کرد: نخست پدر خوبم در خانه و دیگری شخصیت سیاسی که در بیرون از خانه دارد. ممکن است برخی افراد در رابطه با شخصیت سیاسی پدرم در بیرون از خانه خیلی نظر دهند، اما پدری که ما می‌شناسیم، پدر خودمان است و همیشه پشت و پناه آن هستیم لذا این مسائل برای ما مهم نیست چرا که این موارد همگی دروغ است.

مریم قالیباف در ادامه تاکید کرد: به هر حال هر پدری برهه‌های زندگی دخترش برایش حائز اهمیت است به خصوص اینکه من و پدرم- بنده تک دختر هستم- یک رابطه بسیار صمیمی با همدیگر داریم. به نظر بنده پدرم بیشتر از من در پی این دروغ‌ها متحمل فشار شد و من برای پدرم بسیار ناراحت شدم.

وی تاکید کرد: در خانواده خودمان آن صمیمیتی که در بینمان هست، خیلی به ما کمک کرد تا از این مسائل گذر کنیم.

مریم قالیباف در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آقای قالیباف در زمان زندگی خودشان اجاره نشین بودند یا خیر، گفت: مادرم در این زمینه برای ما تعریف کرده که در ابتدای جنگ ما یک خودروی پیکان داشتیم و همه زندگیمان درون آن پیکان بود. بعدتر ما در خانه‌های سازمانی اسکان پیدا کردیم و الحمدلله چند سالی است که پدرم خانه خریده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر قرار باشد آقای قالیباف برای تفریح و استراحت به جایی برود کجا را انتخاب می‌کند، گفت: معمولاً مقصد نخستین سفر‌های ما مشهد مقدس است، یعنی خانه پدربزرگ و فامیل.

مریم قالیباف در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آقای قالیباف از چه نوع فیلمی خوششان می‌آید، گفت: پدرم همیشه آنقدر خسته است که اگر ما به آن پیشنهاد دیدن فیلمی را دهیم هیچ وقت به ۵ دقیقه اول آن فیلم نمی‌رسد و خوابش می‌برد. معمولاً پدرم مشغول تلفن حرف زدن و گاهی نشسته خوابش می‌برد.

وی در ادامه گفت: پدرم، پدری مهربان و برای بنده به معنای یک اسطوره و یک پشتوانه محکم است.

نظر شما