شناسهٔ خبر: 67256071 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

دختر قالیباف: ماجرای سیسمونی دروغ بود

دختر محمدباقر قالیباف در برنامه «گفت‌وگوی صمیمی» در واکنش به حواشی ایجاد شده درباره سفر وی به ترکیه، گفت: بنده به ترکیه سفر کرده بودم، اما برای خرید سیسمونی نبود.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، خانم مریم قالیباف دختر آقای محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امشب در برنامه گفت‌وگوی صمیمی که از شبکه خبر پخش شد، گفت: آقای قالیباف مسئولیت‌هایی از جمله شهردار تهران، فرماندهی نیروی انتظامی، نیروی هوایی سپاه، قرارگاه خاتم الانبیا و در دوران دفاع مقدس نیز فرمانده لشکر نصر سپاه پاسداران بود.

وی افزود: آقای قالیباف در محیط کاری دارای ویژگی قاطعیت هستند. یعنی اینکه روی کار و نظری که دارند همواره قاطع و محکم هستند.

دختر آقای قالیباف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پدر وی می‌تواند رئیس جمهور خوبی باشد یا خیر تاکید کرد: این سوال را باید از مردم بپرسید ولی از نظر بنده به عنوان دختر ایشان، آقای قالیباف قطعاً و با توجه به شخصیتی که در حوزه‌های مختلف می‌توانند رئیس جمهور خوبی باشند.

وی ادامه داد: معیشت مردم اولین و مهم‌ترین دغدغه برای قالیباف است. البته مسائل دیگری نیز وجود دارد که شاید اصلی‌ترین آن پیشرفت باشد که برای آقای قالیباف اهمیت بسیاری دارد.

دختر این نامزد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه پدر وی یک شخصیت همه جانبه است، تاکید کرد: بهترین اخلاق آقای قالیباف از نظر من این است که او یک شخصیت همه جانبه است. یعنی در جایگاه پدری خود یک شخصیت فوق‌العاده بوده و برای نوه‌های خود یک پدربزرگ فوق‌العاده هستند. البته ایشان در جایگاه مدیریتی نیز یک شخصیت ثابت شده بوده و نیاز به بیان نیست.

وی افزود: شاید بدترین اخلاق پدرم این است که مقداری کم حرف هستند، برای پدرم مقداری سخت است که غم و یا غصه‌ای داشته باشند و با ما در میان بگذارند، یعنی دوست ندارند که خیلی در رابطه با این موارد صحبت کنند.

خانم مریم قالیباف در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آقای قالیباف تاکنون به مناطق محروم رفته‌اند؟ گفت: مناطق محروم همواره مورد توجه پدرم بوده است و خیلی وقت‌ها در این حوزه ما را هم با خودشان همراه می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آخرین موضوعی که آقای قالیباف پیرو آن عصبانی شدند، چیست، گفت: پدرم در محیط کار خیلی فرد جدی است، اما معمولاً در خانه خیلی فردی جدی و عصبانی نیستند. طبیعتاً به عنوان یک انسان عصبانیت پدرم را تاکنون مشاهده کردم و این‌طور نیست که وی تاکنون عصبانی نشده باشد اما آخرین باری که وی عصبانی شدند را در خاطر ندارم.

دختر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بزرگترین نقطه قوت آقای قالیباف چیست؟ گفت: همه جانبه بودن، نقطه قوت بزرگ پدرم است و نقطه ضعفشان به نظر بنده رافت ایشان است، چرا که پدرم فردی رئوف است. پدرم در خیلی از جاها که ما از برخی از مسائل عصبانی می‌شویم، برخورد دیگری دارند و به اصطلاح دلشان خیلی بزرگ است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه فرد مشهور آقای قالیباف کیست؟ گفت: به نظر بنده حضرت آقا.

خانم مریم قالیباف در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نگاه آقای قالیباف به حضور و فعالیت بانوان چیست؟ گفت: بنده به عنوان دختر آقای قالیباف، تحصیل کردم و هر وقت در جامعه موقعیتی پیش آمده از آن موقعیت منع نشدم. همچنین در طی ۱۲ سالی که پدرم در شهرداری فعالیت می‌کردند، کارهای بسیار بزرگی برای بانوان در شهر تهران کردند؛ به عنوان مثال در زمان مدیریت پدرم، پارک‌های مختلف بانوان، شهر بانوان و کوثرها افتتاح شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تصویر اشتباهی که مردم نسبت به آقای قالیباف در ذهن دارند چیست؟ گفت: به نظر بنده پدرم چون در حوزه مدیریتشان فردی قاطع و محکمی هستند، احساس می‌کنم شاید خیلی‌ها فکر می‌کنند پدرم خیلی آدم جدی و خشکی است در صورتی که این شکلی نیست. پدرم هم مهربان و هم خیلی شوخ هستند.

خانم مریم قالیباف در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما چند خواهر و برادر هستید؟ گفت: بنده دو برادر بزرگ‌تر از خودم دارم و هر سه ما، الحمدالله ازدواج کرده‌ایم و در حال حاضر هم دو خواهر به جمع ما اضافه شده است.

وی در ادامه در رابطه با رشته تحصیلی و میزان تحصیلات برادران خود گفت: برادر بزرگترم دکترای مدیریت فرهنگی داشته و مشغول به فعالیت‌های آموزشی در مدارس هستند. همچنین برادر دومم، فوق لیسانس رشته عمران داشته و جسته و گریخته فعالیت‌های عمرانی انجام می‌دهند. بنده هم فوق لیسانس ادبیات کودک داشته و مادر هستم.

دختر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه در رابطه با طرح برخی حواشی در چند سال اخیر و موضوع سفر به ترکیه و خرید سیسمونی از این کشور در فضای مجازی گفت: بنده قصد ندارم اسم این موضوع را حاشیه بگذارم چرا که همگی موارد دروغ بود. این موارد دروغ‌هایی بود که کام ما را در برهه‌های مهمی از زندگیمان تلخ کرد. البته افرادی که این دروغ‌ها را مطرح کردند، محکوم شدند.

دانلود

وی تاکید کرد: به واقع شب عروسی هر دختری برایش مهم است؛ لذا اولین دروغ از اینجا شروع شد و عکسی از عروسی منتشر شد که این من نبودم و این دروغ، این شب قشنگ را برای ما خیلی تلخ کرد. بعد از آن نیز دروغ سیسمونی مطرح شد، این در حالی بود که دوران بارداری برای من به سختی و پرفشار سپری شد.

خانم مریم قالیباف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما به ترکیه سفر کرده بودید یا خیر، گفت: بله بنده به ترکیه سفر کردم اما برای خرید نرفته بودم. این سبک دروغ‌ها مخاطبین زیادی دارند و بنده احساس می‌کنم که این دروغ‌ها به این دلیل گفته شد که شاید برخی نتوانند در رابطه با پدرم حرف‌هایی را مطرح کنند که بدین نحو مشتری داشته باشد، از این رو این افراد به خانواده وی حمله کردند.

وی افزود: این مسئله خیلی سخت و خیلی بد است لذا در این شرایط شما در جایگاهی قرار می‌گیرید که تهمت و دروغ‌هایی درباره‌تان گفته می‌شود که خود نمی‌توانی درباره آنها اظهار نظر کنی و صرفاً به این دلیل است که تو دختر آقای قالیبافی. من نمی‌دانم آیا این جرم است؟

دختر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه پدرم برای ما دو جنبه دارد، بیان کرد: نخست پدر خوبم در خانه و دیگری شخصیت سیاسی که در بیرون از خانه دارد. ممکن است برخی افراد در رابطه با شخصیت سیاسی پدرم در بیرون از خانه خیلی نظر دهند اما پدری که ما می‌شناسیم، پدر خودمان است و همیشه پشت و پناه آن هستیم لذا این مسائل برای ما مهم نیست چرا که این موارد همگی دروغ است.

خانم مریم قالیباف در ادامه تاکید کرد: به هر حال هر پدری برهه‌های زندگی دخترش برایش حائز اهمیت است به خصوص اینکه من و پدرم- بنده تک دختر هستم- یک رابطه بسیار صمیمی با همدیگر داریم. به نظر بنده پدرم بیشتر از من در پی این دروغ‌ها متحمل فشار شد و من برای پدرم بسیار ناراحت شدم.وی ادامه داد: در خانواده خودمان آن صمیمیتی که در بینمان هست، خیلی به ما کمک کرد تا از این مسائل گذر کنیم.

خانم مریم قالیباف در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آقای قالیباف در زمان زندگی خودشان اجاره نشین بودند و یا خیر؟ گفت: مادرم در این زمینه برای ما تعریف کرده که در ابتدای جنگ ما یک خودروی پیکان داشتیم و همه زندگیمان درون آن پیکان بود. بعدتر ما در خانه‌های سازمانی اسکان پیدا کردیم و الحمدلله چند سالی است که پدرم خانه خریده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر قرار باشد آقای قالیباف برای تفریح و استراحت به جایی برود کجا را انتخاب می‌کند؟ گفت: معمولاً مقصد نخستین سفرهای ما مشهد مقدس است، یعنی خانه پدربزرگ و فامیل.

دختر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آقای قالیباف از چه نوع فیلمی خوششان می‌آید، گفت: پدرم همیشه آنقدر خسته است که اگر ما به آن پیشنهاد دیدن فیلمی را دهیم هیچ وقت به ۵ دقیقه اول آن فیلم نمی‌رسد و خوابش می‌برد. معمولاً پدرم مشغول تلفن حرف زدن و گاهی نشسته خوابش می‌برد.

وی در پایان افزود: پدرم، پدری مهربان و برای بنده به معنای یک اسطوره و یک پشتوانه محکم است.

نظر شما