شناسهٔ خبر: 67257522 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره برداری از یک واحد گلخانه با سرمایه گذاری ۴ هزار و ۲۰۰ میلیاردریالی در زنجان

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: یک واحد گلخانه با سرمایه گذاری چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی در شهرستان خرمدره به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

بهره برداری از یک واحد گلخانه با سرمایه گذاری ۴ هزار و ۲۰۰ میلیاردریالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، حسنی از افتتاح یک واحد گلخانه در شهرستان خرمدره خبر داد و گفت: این گلخانه با سطح زیرکشت چهار هزار و ۲۰ مترمربع، ظرفیت تولید سالانه ۸۸ تن محصول را دارد.

وی افزود: با توجه به کاهش آب‌های زیرزمینی و احتمال ورود خسارت به کشاورزان ناشی از بلایای طبیعی، انتقال کشت محصولات کشاورزی به گلخانه در سال‌های اخیر اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها از برنامه‌های اولویت دار استان است، گفت: در این راستا اقدامات خوبی در استان انجام شده است و هم اکنون استان زنجان یکی از قطب‌های گلخانه‌ای شمالغرب کشور محسوب می‌شود.

به گفته حسنی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، ۱۷ طرح در بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۳۳۸ میلیارد ریال در استان به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه ۱۳ طرح از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح مربوط به حوزه آب و خاک بود، افزود: ۲ طرح اجرای سیستم‌های نوین آبیاری به مساحت ۶۵.۵ هکتار، ۶ طرح لوله گذاری به طول ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر، چهار طرح کانال انتقال آب به طول سه هزار و ۵۰۰ متر و یک طرح احیا و مرمت قنات به طول ۴۹۰ متر افتتاح شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: افتتاح این تعداد طرح برای ۱۸۱ نفر به صورت مستقیم و برای یک هزار و ۲۱۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی کرد.

حدود ۱۰۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان مشغول به کار هستند که سالانه ۳۰۶ هزار و ۵۸۹ تن محصول تولید می‌کنند.

در حال حاضر پنج درصد از اراضی کشاورزی کشور معادل ۸۳۹ هزار هکتار در استان زنجان است که این میزان شامل ۴۴۵ هزار هکتار اراضی زراعی و ۸۳ هزار و ۴۲۸ هکتار اراضی باغی است.

بیش از ۳۳۸ هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان دیم و بیش از ۱۰۶ هزار هکتار آبی بوده و یک هزار و ۳۲۵ هکتار از سطح زیرکشت باغات استان نیز دیم و ۸۲ هزار و ۱۰۳ هکتار آبی است.

سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان، ۲۶.۷ درصد بوده که این میزان در میانگین کشوری ۱۲.۵۷ درصد است.

نظر شما