شناسهٔ خبر: 67249067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

یک گلخانه با سرمایه گذاری ۴۲۰۰ میلیارد ریالی در خرمدره به بهره برداری رسید

یک گلخانه با سرمایه گذاری چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی روز سه شنبه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در شهرستان خرمدره به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، روح الله حسنی امروز در آیین افتتاح این واحد گلخانه ای در روستای نصیرآباد شهرستان خرمدره، افزود: این گلخانه‌ با سطح زیرکشت چهار هزار و ۲۰ مترمربع، ‌ظرفیت تولید سالانه ۸۸ تن محصول را دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به کاهش آبهای زیرزمینی و احتمال ورود خسارت به کشاورزان ناشی از بلایای طبیعی، انتقال کشت محصولات کشاورزی به گلخانه در سالهای اخیر اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

حسنی با بیان اینکه توسعه گلخانه ها از برنامه های اولویت دار استان است، افزود:‌ در این راستا حرکت های خوبی در استان آغاز شده است و هم اکنون استان زنجان یکی از قطب های گلخانه ای شمالغرب کشور محسوب می شود.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، ۱۷ طرح در بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۳۳۸ میلیارد ریال در استان به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه ۱۳ طرح از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح مربوط به حوزه آب و خاک بود، افزود: ۲ طرح اجرای سیستم های نوین آبیاری به مساحت ۶۵.۵ هکتار، ۶ طرح لوله گذاری به طول ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر، ‌چهار طرح کانال انتقال آب به طول سه هزار و ۵۰۰ متر و یک طرح احیا و مرمت قنات به طول ۴۹۰ متر افتتاح شد.

وی اظهار داشت: افتتاح این تعداد طرح برای ۱۸۱ نفر به صورت مستقیم و برای یک هزار و ۲۱۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی کرد.

۲۷ خردادماه روز جهاد کشاورزی و از ۲۱ تا ۲۷ خرداد به عنوان هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

حدود ۱۰۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان مشغول به کار هستند که سالانه ۳۰۶ هزار و ۵۸۹ تن محصول تولید می کنند.

در زمان حاضر پنج درصد از اراضی کشاورزی کشور معادل ۸۳۹ هزار هکتار در استان زنجان است که این میزان شامل ۴۴۵ هزار هکتار اراضی زراعی و ۸۳ هزار و ۴۲۸ هکتار اراضی باغی است.

بیش از ۳۳۸ هزار هکتار از زمین های زراعی استان دیم و بیش از ۱۰۶ هزار هکتار آبی بوده و یک هزار و ۳۲۵ هکتار از سطح زیرکشت باغات استان نیز دیم و ۸۲ هزار و ۱۰۳ هکتار آبی است.

سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان، ۲۶.۷ درصد بوده که این میزان در میانگین کشوری ۱۲.۵۷ درصد است.

انتهای پیام/

نظر شما