شناسهٔ خبر: 67298777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه رشت

نظارت دستگاه قضا بر واحد‌های تولیدی و جلوگیری از تعطیلی در بخش صنعت

رئیس دادگستری گیلان گفت: به همت دادگستری گیلان، از تعطیلی ۲۶ واحد صنعتی و و بیکاری بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ کارگر در این استان جلوگیری شد.

صاحب‌خبر -

نظارت دستگاه قضا بر واحد‌های تولیدی و جلوگیری از تعطیلی در بخش صنعتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ رئیس کل دادگستری گیلان یکی از دو سخنران پیش از خطبه نماز جمعه امروز رشت به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه گفت: دستگاه قضا سهم خود را با توجه به شعار سال و تاکیدات رهبر انقلاب درخصوص سرمایه گذاری و صنعت ادا کرده و از تعطیلی ۲۶ واحد صنعتی در استان و بیکاری بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ نفر مصداق جلوگیری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی ، نظارت را یکی از اقدامات موثر دستگاه قضا دانست و افزود: پرونده‌های قابل توجهی در زمینه ترک فعل مدیران تشکیل و منجر به رسیدگی‌های قاطع شده و همچنان در کنار مردم، بر رفتار مدیران و نوع مواجهه کارگزاران با مردم نظارت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۲، همکاران ما در ۲۱۵ مسجد استان حاضر شده و در دیدار‌های چهره به چهره با مردم، به مشکلات آن‌ها رسیدگی کردند که این روند ادامه خواهد داشت.نظارت دستگاه قضا بر واحد‌های تولیدی و جلوگیری از تعطیلی در بخش صنعت

صادقی نیارکی در ادامه سخنانش از مشارکت خیران برای آزادی زندانیان خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۲، با مشارکت ستاد دیه و کمک خیران در جشن گلریزان، ۱۱۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان کمک جمع آوری شد که در ۳ ماه نخست امسال با ۵۰ درصد رشد، به ۱۶۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی کاهش ۱۲ درصدی ورودی زندانیان را نتیجه اقدامات موثر خیران و هدفمند کردن رسیدگی‌ها و استفاده از ابزار زندان عنوان کرد و افزود: مجازات‌های جایگزین حبس و برخورد‌های دستگاه قضائی امروز هدفمند شده و درجایی که نباید از این ابزار بهره گرفت استفاده نمی‌شود و این مجازات تنها برای تنبیه افراد خشن و بی انضباطی که بودن آن‌ها موجب زیان برای افراد جامعه باشد در نظر گرفته خواهد شد.

وی تاکید کرد: ۲۷ درصد پرونده‌های ورودی حبس را با مجازات‌های جایگزین پیش برده و مختومه کرده ایم و در سال ۱۴۰۲ هم مجازت‌های جایگزین حبس ۷ درصد رشد داشت.

نظر شما