شناسهٔ خبر: 67257500 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیش بینی هواشناسی هرمزگان چهارشنبه ۳۰ خرداد

اداره کل هواشناسی هرمزگان برای امروز در ساعات صبح تا ظهر وضعیت جوی و دریایی پایدار و در ساعات بعدازظهر و شب ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی کرد.

صاحب‌خبر -

پیش بینی هواشناسی هرمزگان چهارشنبه ۳۰ خرداد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: دریا تا ساعات ظهر نسبتا آرام و از ساعات بعدازظهر به تدریج در مناطق دریایی استان افزایش سرعت باد جنوب غربی- شمال غربی پیش بینی می‌شود و دریا تا ساعات شب نسبتا مواج خواهد شد که شدت باد در تنگه هرمز در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود.

مجتبی حمزه نژاد افزود: توصیه می‌شود با توجه به شدت باد در جزایر قشم، هرمز، لارک، هنگام، از رفت و آمد شناور‌های سبک در این نواحی خودداری شود و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناور‌های مسافربری صورت گیرد.

وی گفت: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، در ساعات صبح همراه با مه رقیق صبحگاهی در سواحل و جزایر و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر در مناطق مستعد و ارتفاعات استان، احتمال رگبار پراکنده و موقتی باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود. در ساعات بعدازظهر و شب در برخی نقاط مرکزی و مناطق ساحلی تنگه هرمز که شرایط بارشی مهیا نیست وقوع باد نسبتا شدید و گردوخاک موقتی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید؛ پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۲۹ خردادماه

حمزه نژاد افزود: از فردا پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه، با تشدید باد‌های ۱۲۰ روزه سیستان در شرق کشور، در مناطق شرقی استان هرمزگان نیز افزایش سرعت باد‌های شمال شرقی با احتمال بروز گردوخاک پیش بینی می‌شود و به لحاظ دمایی تا پایان هفته جاری افزایش محسوس دما و ماندگاری هوای گرم در سطح استان مورد انتظار است که در شرق استان محسوس‌تر خواهد بود.

 

نظر شما