شناسهٔ خبر: 67257383 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دریا مواج می‌شود/سرعت باد ۴۰ کیلومتر بر ساعت

امروز در ساعات صبح تا ظهر وضعیت جوی و دریایی پایدار و در ساعات بعدازظهر و شب ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در هرمزگان پیش بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان؛ دریا تا ساعات ظهر نسبتا آرام و از ساعات بعدازظهر به تدریج در مناطق دریایی استان افزایش سرعت باد جنوب غربی-شمال غربی پیش بینی می‌شود و دریا تا ساعات شب نسبتا مواج و شدت باد در تنگه هرمز در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود.

توصیه می‌شود با توجه به شدت باد در جزایر قشم، هرمز، لارک و هنگام از تردد شناور‌های سبک در این نواحی خودداری شود و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌های مسافربری صورت پذیرد. 

 آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، در ساعات صبح همراه با مه رقیق صبحگاهی در سواحل و جزایر و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر در مناطق مستعد و ارتفاعات استان، احتمال رگبار پراکنده و موقتی باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

در ساعات بعدازظهر و شب در پاره‌ای نقاط مرکزی و مناطق ساحلی تنگه هرمز که شرایط بارشی مهیا نیست وقوع باد نسبتا شدید و گردوخاک موقتی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

از فردا با تشدید باد‌های ۱۲۰ روزه سیستان در شرق کشور، در مناطق شرقی استان هرمزگان نیز افزایش سرعت باد‌های شمال شرقی با احتمال بروز گرد و خاک پیش بینی می‌شود.
 

به لحاظ دمایی تا پایان هفته جاری افزایش محسوس دما و ماندگاری هوای گرم در سطح استان مورد انتظار است که در شرق استان محسوس‌تر خواهد بود.

نظر شما