شناسهٔ خبر: 67242033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بارش‌های رگباری پراکنده در راه هرمزگان

معاون فنی هواشناسی هرمزگان به تشریح وضعیت جوی هرمزگان در ۲۴ ساعت آینده پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، کیانوش عارفی صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دریا تا ساعات ظهر نسبتاً آرام و از ساعات بعدازظهر، به تدریج در مناطق دریایی استان، افزایش سرعت وزش باد جنوب‌غربی پیش‌بینی می‌شود، از این رو دریا تا ساعات شب نسبتاً مواج خواهد شد و شدت وزش باد در تنگه هرمز تا حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بنابراین، توصیه می‌شود با توجه به شدت وزش باد در جزایر قشم، هرمز، لارک و هنگام، از تردد شناورهای سبک در آب‌های این نواحی، خودداری شود و تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناورهای مسافربری انجام شود.

عارفی با اشاره به شرایط جوی هرمزگان گفت: آسمان استان، صاف تا کمی ابری، در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و در ارتفاعات استان با احتمال بارش رگبار پراکنده و موقتی باران و وقوع رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

معاون فنی هواشناسی هرمزگان خاطرنشان کرد: طی ساعات بعدازظهر و شب، در پاره‌ای نقاط مرکزی و مناطق ساحلی تنگه هرمز که فاقد شرایط بارشی است، وزش باد نسبتاً شدید و خیزش گردوخاک موقتی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: به‌لحاظ دمایی، تا پایان هفته جاری، افزایش محسوس دما در سطح استان مورد انتظار است که این افزایش دما، در شرق استان محسوس‌تر خواهد بود.

نظر شما