شناسهٔ خبر: 67296965 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی:

جریان خدمت به مردم باید به دور از فضای بازی‌های سیاسی باشد

تبریز- ایرنا- رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی کشور با بیان این‌که روایت خدمت شهدای خدمت، وظیفه نیروهای انقلابی و به ویژه تشکل‌ها و هیئات مذهبی است، گفت: حضور مسئولی همچون شهید آیت الله آل هاشم در میان مردم و مشارکت در برنامه‌ای عمومی می‌تواند پرچم خدمت را بالا ببرد و باید تبیین شود که جریان خدمت به مردم باید به دور از فضای بازی‌های سیاسی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مجید باباخانی روز پنجشنبه در افتتاحیه دوره مهارت و معرفت افزایی و توانمندسازی «ماه» در تبریز با اشاره به سانحه سقوط بالگرد ریاست جمهوری و شهادت جمعی از مسئولان خادم ملت، اظهار کرد: شهادت این عزیزان در راه خدمت ضایعه بزرگی برای کشور و به ویژه آذربایجان شرقی بود اما بدون شک خون مبارک این شهدای بزرگوار، جان تازه‌ای در کالبد انقلاب اسلامی و حرکت رو به جلوی کشور خواهد دمید.

وی، شاخصه مدیر تراز انقلاب اسلامی را تلاش بی وقفه و شبانه روزی عنوان کرد و افزود: به فرموده امام صادق (ع)، کارگزار حکومت دینی باید شب تا صبح تدبیر و صبح تا شب برای تحقق اهداف تعیین شده تلاش و مجاهدت کند و بر همین اساس شهید رئیسی در دهه پنجم انقلاب و در میان همه روزمرگی‌ها که متاسفانه برخی مسئولان تنها به دنبال منافع و مطامع شخصی و تجمل گرایی هستند، ثابت کرد مسئول تراز انقلاب اسلامی باید شبانه روز برای خدمت به مردم تلاش کند.

باباخانی افزود: فعالیت در قالب هیئات حسینی کار بسیار پیچیده و حساسی است و باید اعضای چنین تشکل‌هایی نه تنها خودشان طبق موازین و قواعد الهی و با مداومت و ممارست در این مسیر قدم بردارند بلکه باید همه آن‌هایی را که به هر شکلی مرتبط با هیئات و تشکل‌های دینی هستند، آماده و مهیای طی این مسیر با استقامت کنند که وظیفه‌ بسیار مهمی است.

وی، استقامت و ایستادگی را از مهمترین پیام‌ها و درس‌های قیام اباعبدالله (ع) و مکتب عاشورا دانست و گفت: این ویژگی موجب ماندگاری مکتب حسینی شده و شاید به ظاهر اباعبدالله (ع) در همان عاشورای سال ۶۱ هجری به شهادت رسید اما راه و مکتب ایشان قرن‌ها است که در ابعاد مختلف جاری و ساری است و این یعنی ماندگاری و پیروزی از ثمرات ایستادگی و استقامت است و اگر به دنبال رسیدن به قله‌های مرتفع هستیم باید با تحمل سختی‌های مسیر از برخی لذایذ و خوشی‌های گذرا نیز بگذریم.

وی تاکید کرد: ترویج و آموزش مفهوم ایستادگی و استقامت برای رسیدن به اهداف متعالی جزو مهمترین وظایف فعالان حوزه تربیتی کشور در دهه پنجم انقلاب است چرا که حتی توفیق و فوز عظیمی چون شهادت نیز نتیجه ممارست در فائق آمدن بر مشکلات زندگی با هدف نائل شدن به قرب الهی است نه برای فرار از مشقت های دنیا و این نیاز اصلی تربیتی نسل جوان و نوجوان امروز کشور است که نه تنها در فرهنگ و تمدن ایرانی بلکه در همه تمدن‌های پیشرو مورد توجه جدی است.

رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی گفت: اگر اباعبدالله الحسین (ع) در مقابل یزید نمی‌ایستاد و در همان مکه و مدینه می‌ماند و یزید، خون پاک ایشان را در همان مکان مقدس می‌ریخت، این خون مبارک، اثرات فعلی را نداشت اما سیدالشهدا (ع) با پذیرش همه این مصائب، پای کار دین و جد بزرگوارش ایستاد و امروز ما نیز در عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی و تمدنی باید ایستادگی در طریق اصول و اعتقادات دینی و معنوی را در سرلوحه امور خود قرار دهیم.

وی، انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) را زمینه ساز رسوخ مفهوم والای ایستادگی در روح و جان جوان ایرانی عنوان و تصریح کرد: نتیجه چنین انقلابی این است که بیش از ۱۰ میلیون نفر از مردم کشورمان در پویش «حریفت منم» برای جنگ با اسرائیل و نابودی این رژیم جعلی و موقت اعلام آمادگی می‌کنند.

باباخانی اظهار کرد: این روحیه ایستادگی مردم ایران در ظهور و فعالیت گروه‌های مقاومتی چون حزب الله و حماس و اقدامات خارق العاده یمنی‌ها در تقابل با اسرائیل و جریان استکبار به سرکردگی آمریکا متجلی می‌شود و احمد قصیده لبنانی که با عملیات استشهادی خود زمینه ساز عقب نشینی اسراییل از جنوب لبنان شد، حسین فهمیده را الگو و اسوه خود اعلام می‌کند.

وی با بیان این‌که یکی از دلایل اصلی مشکلات امروز کشور ما وادادگی و عدم ایستادگی برخی از مسئولان در انجام وظایف خود است، گفت: همانگونه که رسول اکرم (ص) بر مبنای آیات قرآنی فرمودند مسئولان ما باید به همراه همه افراد و حلقه‌های مرتبط با خود در مسیر انجام وظیفه استقامت کنند و همین رویه که به گفته ایشان مشکل ترین تکالیف ایشان بود، باید در هیئات و تشکل‌های دینی نیز مورد توجه جدی باشد.

رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی کشور اظهار کرد: در صورت تسری فرهنگ ایستادگی و مقاومت از طریق تشکل‌های دینی چون هیئات مذهبی می‌توان شاهد حل مشکلات فرهنگی بود چون بواسطه عدم استقامت ما به عنوان اعضای مجموعه‌های دینی و مذهبی در انجام وظایف خود، امروز بخشی از جوانان و نوجوانان کشور با مفاهیم دینی و اعتقادی غریبه هستند.

وی تاکید کرد: هیئات و تشکل‌های مذهبی اگر به دنبال ماندگاری و اثرگذاری فعالیت‌های خود هستند باید با کار جدی و به کارگیری روش‌های نوین و مسلط شدن به ابزارهای رسانه‌ای در حوزه‌هایی چون نوجوانان و جوانان، زمینه را برای تربیت چهره‌های ترازی چون شهدای مدافع حرم فراهم کنند.

باباخانی گفت: دکترین فرهنگی انقلاب اسلامی امروز با فعالیت همین هیئات مذهبی محقق می‌شود و بر همین اساس دوره معرفت و مهارت افزایی و توانمندسازی «ماه» طراحی شده است تا با ایجاد پویایی و روزآمدسازی لازم در ساختار هیئات و تشکل‌های مذهبی گامی در جهت تحقق این دکترین فرهنگی و ادامه مسیر خدمتی که با شهادت خادمان ملت گشوده شده است، برداریم.

به گزارش ایرنا، دوره کشوری توانمندسازی «ماه» با هدف معرفت و مهارت افزایی ۱۲۰ نفر از اعضای ۳۰ هیأت و تشکل دینی آذربایجان شرقی به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان در تبریز و با حضور اساتید کشوری در حوزه‌هایی چون سواد رسانه‌ای، جمعیت و خانواده، آسیب‌های اجتماعی و جهاد تبیین به مدت ۲ روز در حال برگزاری است.

نظر شما