شناسهٔ خبر: 67256945 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تصویب طرح جامع مدیریت پسماند پزشکی اصفهان

طرح جامع ۱۰ ساله مدیریت پسماند پزشکی استان به تصویب رسید.

صاحب‌خبر -

استاندار اصفهان در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، در خصوص برخی از مصوبات کارگروه زیربنایی و آمایش سرزمینی استان، گفت: رویکرد رهبر معظم انقلاب در پیشرفت و آبادانی کشور، فاصله گرفتنِ خانواده‌ها از مصرف‌گرایی و جهت‌گیری به سمت تقویت خانواده‌های مولد است.

 سیدرضا مرتضوی افزود: روستاییان ما امروز مصرف‌گرا شده‌اند و روستایی که در گذشته محل صادرات تخم‌مرغ، لبنیات بوده امروز نیاز‌های خود را از شهرک‌های صنعتی تأمین می‌کند.

او خاطرنشان کرد: باید جهت‌گیری استان ساماندهی مراکز تولیدی باشد و براساس پهنه‌بندی و مطالعات آمایشی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان حمایت کنیم.

استاندار اصفهان افزود: ضروری است از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری با لحاظ استاندارد‌ها و شرایط استان حمایت کنیم.

او درخصوص پیشنهاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مبنی بر تشکیل گروه کاری محیط زیست زیرمجموعه کارگروه امور زیربنایی استان، با قبول این پیشنهاد، گفت:حوزه‌های مرتبط با محیط زیست در این گروه کاری با هدف بررسی جامع مسائل محیط زیست استان با توجه به مأموریت‌های شورای برنامه‌ریزی استان بررسی و به کارگروه ارائه شود.

مرتضوی عنوان کرد: شرح وظایف این گروه کاری توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، پیش از ابلاغ نهایی بررسی شود. استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم تشکیل این گروه کاری در بررسی و پیشنهاد مباحث زیست محیطی استان در حوزه سیاستگذاری و راهبردی کلان مؤثر و نقش‌آفرین باشد.


 در این نشست، طرح جامع ۱۰ ساله مدیریت پسماند پزشکی استان به تصویب رسید، این طرح در کارگروه ملی با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز ارائه و بعنوان الگوی کشوری در مدیریت پسماند‌های پزشکی تبدیل شده بود.

 در مورد این طرح برای دستگاه‌های مختلف شرح وظایفی تعیین شده و با توجه به اهمیت موضوع در قالب یک برنامه کوتاه مدت در حال اجرا است که با تصویب شورای برنامه‌ریزی استان در طرح بلندمدت (۱۰ ساله) اجرایی خواهد شد.

نظر شما