شناسهٔ خبر: 67252815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: مراکز تولیدی در اصفهان ساماندهی و از سرمایه گذاری حمایت می‌شود

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان با تاکید بر جهت‌گیری استان برای ساماندهی مراکز تولیدی گفت: براساس پهنه‌بندی و مطالعات آمایشی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان حمایت می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سیدرضا مرتضوی عصر سه شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه اصفهان افزود: ضروری است که حمایت از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری با لحاظ استانداردها و شرایط استان صورت گیرد.

وی، درباره برخی از مصوبات کارگروه زیربنایی و آمایش سرزمینی اصفهان گفت: رویکرد رهبر معظم انقلاب در پیشرفت و آبادانی کشور، فاصله گرفتنِ خانواده‌ها از مصرف‌گرایی و جهت‌گیری به سمت تقویت خانواده‌های مولد است.

استاندار اصفهان افزود: روستاییان ما امروز مصرف‌گرا شده‌اند و روستایی که در گذشته محل صادرات تخم‌مرغ، لبنیات و دیگر محصولات بوده است، امروز نیازهای خود را از شهرک‌های صنعتی تأمین می‌کند.

وی‌در بخش دیگری با پذیرش پیشنهاد مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان، مبنی بر تشکیل گروه کاری محیط زیست بعنوان زیرمجموعه کارگروه امور زیربنایی استان‌ گفت: باید حوزه‌های مرتبط با محیط زیست در این گروه کاری با هدف بررسی جامع مسائل محیط زیست استان با توجه به مأموریت‌های شورای برنامه‌ریزی بررسی و به کارگروه ارائه شود.

مرتضوی افزود: باید شرح وظایف این گروه کاری توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان، پیش از ابلاغ نهایی بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود که تشکیل این گروه کاری در بررسی و پیشنهاد مباحث زیست محیطی استان در حوزه‌ سیاستگذاری و راهبردی کلان مؤثر و نقش‌آفرین باشد.

به گزارش ایرنا، در این نشست، طرح جامع ۱۰ ساله مدیریت پسماند پزشکی استان که در کارگروه ملی با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز ارائه و بعنوان الگوی کشوری در مدیریت پسماندهای پزشکی تبدیل شده بود به تصویب رسید.

در این طرح برای دستگاه‌های مختلف شرح وظایفی تعیین شده و با توجه به اهمیت موضوع در قالب یک برنامه کوتاه مدت در حال اجراست که با تصویب شورای برنامه‌ریزی استان در طرح بلندمدت (۱۰ ساله) اجرایی خواهد شد.

نظر شما