شناسهٔ خبر: 67722422 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گازرسانی به روستاهای بی گاز شهرستان‌های شرق استان گلستان در دستور کار

مریم شریفی

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: با افتتاح طرح‌های گازرسانی جدید در هفته دولت میزان برخورداری جمعیت روستایی از نعمت گاز به ۹۹ درصد می‌رسد.

صاحب‌خبر -

سید نجیب حسینی نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی شامگاه پنجشنبه  ۲۸ تیرماه در جلسه بررسی نظام و مسائل حوزه گاز شهرستان‌های شرق استان به میزبانی فرمانداری کلاله اظهار کرد: برای ۱۰ روستا و نقطه جمعیتی در شهرستان کلاله و روستاهای فاقد گاز در مراوه تپه و نیز یکی دو نقطه جمعیتی در گالیکش و مینودشت آخرین طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی مسئولین شرکت گاز انجام شود تا ما نیز برای برخورداری مردم این مناطق روستایی اقدامات لازم در سطح ملی و در مجلس شورای اسلامی را به طور جد داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان نیز بیان کرد: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۸.۵ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردارند و ان شاءالله با افتتاح طرح های گازرسانی جدید در هفته دولت این میزان برخورداری جمعیت روستایی به ۹۹ درصد می‌رسد.

طالبی ادامه داد: هشت روستا در شهرستان مراوه تپه تا هفته دولت از نعمت گاز برخوردار می شوند و مقرر شد برنامه‌ریزی و پیگیری برای ۹ روستای در موضوع سد چایلی (در سایت مشخص شده) و چهار روستایی که در طرح جابه‌جایی در مراوه تپه قرار دارند و ۱۰ روستا و نقطه جمعیتی در کلاله برنامه ریزی و پیگیری انجام شود.

وی بیان کرد: اعتبار تخصیصی سال گذشته شرکت گاز استان بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان بود که تمام آن جذب شد و امسال نیز تا زمان اعلام اعتبار یک دوازدهم اعتبار پارسال ماهانه برای طرح های گازرسانی هزینه می شود.

انتهای پیام

نظر شما