شناسهٔ خبر: 67275338 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

فارس در هفته‌ای که گذشت؛

از غرق شدن دختر ۱۴ ساله تا طرح کاهش ترافیک گویم

آنچه از این‌ پس در قالب بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در نظر داریم به‌ منظور اطلاع از مهم‌ترین اخبار استان فارس گزیده‌ای از خبرهایی که طی یک هفته گذشته در استان اتفاق افتاده را در قالب یک بسته خبری به مخاطبان فرهیخته پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ارائه دهیم.
 
 آنچه از این‌ پس در قالب این بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس است.
 
 از شنبه تا پنج‌شنبه در فارس چه خبر بود؟

از غرق شدن دختر ۱۴ ساله تا طرح کاهش ترافیک گویم


غرق شدن دختر ۱۴ ساله در خنج
سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خنج گفت: دختر ۱۴ساله بر اثر غرق شدن در استخر اداره منابع طبیعی خنج جان خود را از دست داد.


کشاورزی دانش‌بنیان زمینه تولید صادرات محور
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بر افزایش تولید صادرات محور باهدف حمایت از تولیدکنندگان تأکید کرد و گفت: رویکرد ما در این مسیر استفاده از کشاورزی دانش‌بنیان است.


حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی است
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم عزیز و اقشار مختلف مردم جامعه به‌خصوص جوانان عزیز با همه وجود به میدان انتخابات بیایند و آن مسیری را که شهید رئیسی و همراهانشان ترسیم کردند به خوبی ادامه دهند و به‌عنوان یک تکلیف شرعی و ملی به آن نگاه کنند و مطمعنا یک عمر شاهد آثار و برکات خوب حضور خود خواهند بود.


اجرای طرح جامع حفاظت الکترونیک نقش رجب
مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از اجرای طرح جامع حفاظت الکترونیک، ساماندهی و تجهیز محوطه تاریخی نقش رجب خبر داد و گفت: این محوطه تاریخی به دستگاه دوربین‌های مداربسته، روشنایی، نورپردازی، اینترنت و تجهیزات اداری و پژوهشی مجهز شد.


آغاز عملیات پروژه‌های آبرسانی روستایی در سروستان
مدیرعامل آبفا فارس گفت: به‌زودی عملیات اجرایی چند پروژه آبرسانی جدید در شهرستان سروستان آغاز می‌شود.


مردمی‌سازی اقتصاد از راهکارهای مهم تحقق شعار سال
استاندار فارس گفت: از راهکارهای مهم تحقق شعار سال، مردمی‌سازی اقتصاد و مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی است که با توجه به اینکه مشارکت مردم نقش مؤثری در بهبود وضعیت اقتصادی کشور و استاندارد یکی از اقدامات مهم دولت، ایجاد بستر مناسب و تسهیل شرایط برای فعالیت بیشتر فعالان اقتصادی و بخش خصوصی است.


طرح کاهش ترافیک گویم در دست اقدام
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز گفت: پیش‌بینی جهت کاهش ترافیک شهرک گویم در حال انجام است امیدواریم بتوانیم حجم ترافیک شهرک گویم را کاهش دهیم همچنین اتوبوس‌های برقی و مترو را در نظر داریم که بعد از نظرسنجی و پیشنهادها متعاقباً اعلام می‌شود.


کشف ۲۵ دستگاه غیرمجاز رمز دارایی
مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: که با همکاری خوب دستگاه‌های قضایی، اطلاعاتی و انتظامی، سال گذشته ۲۵ مرکز و ۱۸۹ دستگاه غیرمجاز رمز دارایی که فاقد مجوزهای قانونی بوده‌اند و به‌صورت غیرمجاز از شبکه توزیع استفاده می‌کردند، در سطح شهرستان‌های حوزه شرکت توزیع نیروی برق استان کشف و ضبط شده است.


رئیس‌جمهور آینده ادامه‌دهنده راه شهدا باشد
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قیروکارزین گفت: شهید رئیسی مظهر شعار انقلاب و مرد کار بود به نظر شما رئیس‌جمهور آینده می‌تواند مسیر سیدالشهدا خدمت را ادامه دهد همچنین شهید رئیسی باهمت بالا و با روحیهٔ مقاومت و خستگی‌ناپذیری آمد عیار ریاست‌جمهوری را بیشتر کرد، در گام دوم انقلاب ما نیاز داریم انقلاب به سمت جلو حرکت کند، در گام دوم انقلاب حرکت به روی جلو دارد، لذا رئیس‌جمهور باید با توان بیشتر، بااراده بیشتر، با فعالیت بیشتری پای‌کار باشد، حرکت انقلاب روبه‌جلو است.


آغاز طرح نذر قربانی در فارس
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس از آغاز طرح نذر قربانی در استان خبر داد و گفت: یکی از رویکردهای نهاد مقدس امام (ره) در عرصه خدمتگزاری به جامعه اسلامی توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری و گسترش فرهنگ اسلامی است، یکی از برنامه‌هایی که در این راستا ایجاد شده، پویش نذر قربانی است.


ایجاد شورای اقتصاد دانش بنیان یک الگو موفق
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس گفت: ابتکار فرمانده سپاه فجر فارس در ایجاد شورای هماهنگی اقتصاددانش بنیان با محوریت سازمان بسیج علمی و فناوری می‌تواند به‌عنوان یک الگوی موفق در کشور پیاده شود.


ارائه خدمات رایگان سلامت در منطقه سعدی
به همت کانون بسیج جامعه پزشکی دانشکده پزشکی شیراز، مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در منطقه سعدی شیراز از خدمات رایگان سلامت بهره‌مند شدند.


اصابت صاعقه به گندم‌زارهای بیضا خسارت زد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: اصابت صاعقه به زمین، سه هکتار از مزارع گندم شهرستان بیضا را به آتش کشید و پس از وقوع رعد و برق‌های مکرر در روستاهای شاه قطب‌الدین و تل بیضا به علت اصابت صاعقه دو مزرعه دچار آتش‌سوزی شدند که خوشبختانه تلفات جانی نداشت.


تا بسته خبری دیگر و هفته بعد بدرود... 


انتهای پیام/۲۲۴۲۲۴

نظر شما