شناسهٔ خبر: 67256794 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اصفهان آماده میزبانی اولین مسابقات جهانی ورزش زورخانه ای و پهلوانی

رئیس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای اصفهان گفت: آماده میزبانی اولین مسابقات جهانی هستیم.

صاحب‌خبر -

 رییس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان اصفهان با اشاره به آمادگی مطلوب این کلانشهر برای میزبانی اولین دوره مسابقات جهانی ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی گفت: این رویداد ٢ روزه از ساعت ١٧ پنجشنبه هفته جاری در سالن پیروزی اصفهان (واقع در خیابان لاهور) آغاز خواهد شد و حضور زنان و مردان برای تماشای رقابت‌ها آزاد است.
حسین حسین زاده افزود:  ٢٢ کشور شامل ۶ کشور اروپایی در ۶ رشته در این رخداد ورزشی شرکت می‌کنند.

رییس هیات ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای اصفهان با اشاره به مساعدت مجموعه‌های مختلف از جمله مجتمع فولاد مبارکه و شهرداری برای برگزاری این دوره ادامه داد: در حال حاضر سالن رنگ و بوی زورخانه‌ای گرفته  و حاضران از این مکان و برنامه‌های متنوع و جذاب تدارک دیده شده در آن لذت خواهند برد.

حسین زاده گفت: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی و همچنین ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی است، به طوری که پرآوازه‌ترین و متخصص‌ترین ورزشکاران زورخانه‌ای از این دیار هستند و نقش ویژه‌ای در اعتلای این ورزش داشته‌اند.

رییس هیات ادامه داد: ١٣۵ زورخانه و ١٠ هزار ورزشکار پهلوانی و باستانی در استان فعال هستند و ۶ زورخانه در این استان در حال احداث است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در این نشست گفت: در گذشته چنین مسابقاتی در سطح جهانی برگزار نشده است و امیدواریم این رویداد بزرگ فرهنگی - ورزشی را در شان کشورمان برگزار کنیم.

سید مهدی صدری اضافه کرد: رشته پهلوانی به نوعی در فطرت و هویت ایرانیان نهادینه شده است و علاقه‌مندان زیادی دارد.

او با اشاره به ارزش‌های فرهنگی و روحیه جوانمردی در این ورزش تصریح کرد: این دوره می‌تواند پیام فرهنگی عمیقی از ایران به سراسر کشور‌ها مخابره کند.

نظر شما