شناسهٔ خبر: 67256770 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ترغیب ۵۵ درصد دانش‌آموزان اصفهان به ثبت‌نام در هنرستان‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بیش از ۵۵ درصد دانش‌آموزان اصفهان راغب به ثبت‌نام در هنرستان هستند.

صاحب‌خبر -

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امسال براساس بحث امتحان نهایی در مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم و به تعبیری جدیت در امتحانات، پییش‌بینی می‌شود که بیش از ۵۵ درصد دانش‌آموزان اصفهان راغب به ثبت‌نام در هنرستان هستند، اما زیرساخت لازم را نداریم.

 محمدرضا ابراهیمی با اشاره به محوریت توسعه هنرستان‌های کشاورزی افزود: آموزش‌های توسعه یافته در هنرستان‌های کشاورزی، گامی بلند در جهت رفع نیاز کشور به کشاورزی نوین و جهش علمی خواهد بود.

او با اشاره به وجود تعداد قابل‌توجهی از دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته‌های کشاورزی در اصفهان افزود: مطابق اولویت‌بندی صورت گرفته در فرم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، تأسیس هنرستان کشاورزی مستقل به‌عنوان یک ضرورت انکارناپذیر در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: با استقبال از پیشنهاد استفاده ظرفیت‌های موجود در مرکز تحقیقات کشاورزی کبوتر آباد، خواستار برگزاری جلسه‌های تخصصی هستیم، امیدواریم با رفع موانع اجرایی و تصویب شورای آموزش و پرورش، این هنرستان از ابتدای سال تحصیلی جاری پذیرای دانش‌آموزان علاقه‌مند باشد.

او گفت: با تأسیس هنرستان‌های کشاورزی در اصفهان، شاهد تربیت نسلی متخصص و ماهر در این حوزه باشیم و گامی بلند در راستای توسعه کشاورزی نوین و جهش علمی برداشته شود.

ابراهیمی پیرامون اینکه مقرر شده بود توزیع و توازن شاخه‌ای و رشته‌ای به صورتی باشد که نیمی از دانش‌آموزان پایه نهم متوسطه نظری و نیم دیگر در فنی‌وحرفه‌ای مشغول تحصیل شوند، اما این امر در کشور محقق نشد و به رقم ۳۷ درصد رسید، گفت: در استان اصفهان این عدد به ۴۷.۶ درصد رسید که به عدد هدف نزدیک است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اهتمام به تأمین تجهیزات هنرستان‌های اصفهان را ضروری دانست و افزود: در جشنواره خیرین، اتاق بازرگانی و اصناف اقداماتی در حال انجام است، یکی از اقدامات احیای هنرستان کبوتر آباد با همکاری جهاد کشاورزی است و امید داریم در این زمینه اقدام عاجلی صورت گیرد.

او مبنی بر چگونگی اجرای طرح «نماد» با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، گفت: همه نهاد‌ها باید همکاری لازم را برای اجرای طرح نماد انجام دهند، ۱۴ دستگاه به ویژه استانداری، دادگستری، کمیته امداد، فراجا، بنیاد برکت، برنامه و بودجه، سپاه، بسیج، ستاد مبارزه با مواد مخدر و نماینده دانشگاه مادر؛ در این طرح برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مشارکت و مسئولیت دارند.

ابراهیمی ادامه داد: برخلاف گذشته بیشتر آسیب‌های اجتماعی در دوران مدرسه آمده است، میز نماد که مخفف نظام مراقبتی اجتماعی دانش‌آموزان است یکی از راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی است و به تعبیری ایجاد مخاطرات نظام مداخله‌ای که در جامعه باید ایجاد شود تا دانش‌آموز از مسیر آسیب‌اجتماعی منحرف و مراقبت شود.

منبع: ایمنا

نظر شما