شناسهٔ خبر: 67252833 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

نقش کنگره شهدای همدان در زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا، محور... -

اقتصاد ایران: همدان-دبیر کنگره ملی شهدای استان همدان گفت: نقش کنگره شهدای همدان در زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا، محوری و بنیادین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، با دائمی شدن کنگره شهدای استان همدان و به برکت نام شهدا، فعالیت‌های قابل توجهی در دستور کار قرار گرفته و اجماع و اتفاق نظر بین دستگاه‌های اجرایی و یگان‌های نظامی و انتظامی در تدوین و اجرای برنامه‌ها به وجود آمده است؛ در حال حاضر دبیرخانه کنگره شهدا نقش محوری در هم افزایی، تدوین و اجرای برنامه‌های بزرگداشت شهدا و ایثارگران دارد.

سردار مهدی فرجی دبیر کنگره ملی شهدای استان همدان در دیدار با عاطفه زارعی مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با تقدیر از حسن توجه ایشان به حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فعالیت‌های صادقانه وی در این حوزه افزود: از برکات دو دوره برگزاری کنگره ملی شهدای استان، ضمن کسب تجربه و ارتقا سطح کیفی و کمی برنامه‌ها، در دستور کار قرار گرفتن تجلیل و گرامیداشت چهره‌های شاخص انقلاب و دفاع مقدس است که از این جمله، کنگره ملی بانوی مبارز و انقلابی (خواهر دباغ) است که در سال جاری برگزار خواهد شد.

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «واقعاً جای این همایش خالی بود» اضافه کرد: همانطور که رهبری فرمودند، «این بانو یکی از کسانی است که می‌تواند نمایشگرِ حقیقتِ گرایشِ زن در جامعه‌ی اسلامی باشد، نه فقط در جمهوری اسلامی ما؛ در نگاه اسلام، در منطق اسلام، در فرهنگ اسلام.

سردار فرجی افزود: سرمایه‌های ما در استان برای تولید محصولات فرهنگی و هنری با محوریت شهدا و ایثارگران و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کم نیست و باید خیلی جدی تر به این موضوع پرداخته شود. مقام معظم رهبری نیز بر این مسئله تاکید داشته و فرمودند، «یک نمونه از کار هنری بر محور زنان برجسته‌ی انقلابی در فعالیت‌های انقلابی، مرحوم خانم دباغ است. اینکه از قول امام نقل شده است که شهدا ذخیره‌ی انقلابند، معنایش این است؛ یعنی از زندگی شهید، از پیام شهید، می‌توان همیشه مثل یک ذخیره‌ای برای حیات انقلاب، برای پیشرفت انقلاب، برای تعالی و عروج انقلاب و نظام اسلامی و کشور اسلامی استفاده کرد».

وی بر حفظ و نگهداری اصولی اسناد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه زنان مجاهد و مبارز انقلابی تاکید کرد و افزود: وجود مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور در همدان برای استان یک فرصت است و باید از ظرفیت تخصصی این مرکز در شناسایی، گردآوری، سازماندهی، نگهداری، اطلاع رسانی و اشاعه و اشتراک گذاری آن در سطح ملی و بین المللی اسناد انقلاب و دفاع مقدس به عنوان سند افتخار مردم شهید پرور همدان استفاده شود.

نظر شما