شناسهٔ خبر: 67252613 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

اتصال مجدد نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری برق

«نیروگاه اتمی بوشهر از ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح امروز ۲۹ خردادماه بعد از انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات و سوخت‌گذاری سالانه، مجدداً به شبکه سراسری برق متصل شد.»

صاحب‌خبر -

رئیس نیروگاه و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر گفت: پس از انجام موفق تعمیرات و سوخت‌گذاری سالانه مجدداً نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری برق متصل شد.

به گزارش تسنیم، رضا بنازاده با اشاره به اتصال برق تولیدی نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری برق اظهار داشت: نیروگاه اتمی بوشهر از ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح امروز ۲۹ خردادماه بعد از انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات و سوخت‌گذاری سالانه، مجدداً به شبکه سراسری برق متصل شد.

وی اضافه کرد: به‌منظور تأمین و برقراری بهبود عملکرد و حصول اطمینان از تداوم کارکرد ایمن تجهیزات مهم و همچنین افزایش طول عمر مفید تجهیزات تولید نیروگاه اتمی بوشهر، هرساله هنگام تعویض سوخت و جایگزینی سوخت جدید، فرصتی فراهم می‌آید تا علاوه بر انجام عملیات سوخت‌گذاری، اقدامات لازم در راستای بازرسی و تعمیرات و نگهداری تجهیزات نیروگاه اتمی بوشهر نیز انجام پذیرد.

رئیس نیروگاه و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر ادامه داد: در این راستا با هماهنگی‌های انجام‌شده با مدیریت شبکه برق کشور، عملیات سوخت‌گذاری و تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد و با انجام موفقیت‌آمیز این روند طبق برنامه تعیین‌شده، نیروگاه اتمی بوشهر از صبح امروز مجدداً در مدار تولید قرار گرفت و برق‌رسانی به شبکه سراسری برق کشور را از سر گرفت.

بنازاده ظرفیت نیروگاه اتمی بوشهر را یک‌هزار مگاوات دانست و خاطرنشان کرد: نیروگاه اتمی بوشهر با توان تولید یک‌هزار مگاوات، از زمان راه‌اندازی تا قبل از توقف واحد برای تعمیرات این دوره، با رسیدن به مرز تولید ۶۶ میلیارد کیلووات‌ساعت انرژی الکتریکی، نقش مهمی در تأمین انرژی کشور به‌ویژه در استان‌های جنوبی و کاهش خاموشی‌ها ایفا کرده است.

وی اضافه کرد: نیروگاه اتمی بوشهر با تولید بیش از ۷.۶ میلیارد کیلووات‌ساعت انرژی الکتریکی در سال ۱۴۰۲، نقش تعیین‌کننده و تأثیرگذار در عبور از پیک تابستانی و زمستانی اوج مصرف برق در کشور داشته است.

رئیس نیروگاه و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر اضافه کرد: نیروگاه اتمی بوشهر به‌عنوان یک واحد تولید برق سازگار با محیط زیست، به‌هیچ‌وجه سبب آلودگی محیط زندگی انسان نشده و به‌عنوان انرژی پاک شناخته شده است، به‌گونه‌ای که از ابتدای تولید انرژی تاکنون به‌میزان و معادل حدوداً ۱۰۳.۲ میلیون بشکه نفت خام صرفه‌جویی و از انتشار نزدیک به ۶۳.۳۹ میلیون تن انواع گازهای آلاینده زیست‌محیطی جلوگیری کرده است.

بنازاده تصریح کرد: بهره‌برداری از نیروگاه اتمی بوشهر به‌عنوان نخستین تجربه استفاده از نیروگاه‌های هسته‌ای یک‌هزارمگاواتی در کشور و منطقه، به‌صورت کامل توسط کارکنان متخصص ایرانی انجام می‌پذیرد.

نظر شما