شناسهٔ خبر: 67253179 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تعمیر و سوخت‌گذاری نیروگاه اتمی بوشهر/ تولید برق مجددا آغاز ... -

اقتصاد ایران: بوشهر- رئیس نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به انجام عملیات تعمیر و سوخت‌گذاری در این نیروگاه گفت: تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر از امروز مجددا آغاز شد.

صاحب‌خبر -

رضا بنازاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نیروگاه اتمی بوشهر دارای ظرفیت تولید برق هزار مگاوات است که نقش مهمی در تأمین انرژی بر عهده دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر اضافه کرد: نیروگاه بوشهر به منظور انجام تعمیرات و جایگزینی سوخت جدید موقتاً از مدار تولید برق خارج شده بود که صبح امروز مجدداً به شبکه برق سراسری وصل شد.

وی از مهمترین دلایل انجام این تعمیرات به بهبود عملکرد و حصول اطمینان از تداوم کارکرد ایمن تجهیزات اشاره کرد و افزود: این تعمیرات باعث افزایش طول عمر مفید تجهیزات تولید نیروگاه اتمی بوشهر می‌شود.

بنازاده با اشاره به تولید ۶۶ میلیارد کیلووات ساعت توسط نیروگاه اتمی بوشهر از ابتدا تاکنون اضافه کرد: سال گذشته میزان تولید این نیروگاه ۷.۶ میلیارد کیلووات ساعت برق بود.

وی با اشاره به نقش مهم این نیروگاه در تأمین برق و عبور از پیک مصرف تابستان ادامه داد: عملیات بهره‌برداری از نیروگاه اتمی بوشهر به‌صورت کامل توسط کارکنان متخصص ایرانی در حال انجام است.

برچسب‌ها:

نظر شما