شناسهٔ خبر: 67251905 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۱۸ کیلومتر جشن و مهمانی غدیر در خراسان جنوبی/ روزی به عشق مو... -

اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در مجموعِ همه شهرستان های استان ۱۸ کیلومتر جشن و مهمانی ویژه عید سعید غدیر داریم.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق روایت رسیده از معصومین (ع) اسلام بر پنج چیز شامل نماز، زکات، روزه، حج و ولایت استوار است که به هیچکدام از این موارد به اندازه ولایت فراخوان نشده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: رکن و روح تمام عبادات تولی و تبری و یا همان ولایت است که زمینه هدایت بشر را فراهم می‌کند.

کلید همه ارزش‌ها ولایت است

سالاری مکی با تبیین مفهوم ارزش‌های کلیدی و کلید ارزش‌ها و در تعالیم دینی گفت: در واقع می‌توان اینگونه بیان کرد که کلید همه ارزش‌ها ولایت است که موجب اکمال دین و اتمام نعمت خداوندی به بندگانش می‌شود.

وی ادامه داد: اگر امروز مردم برخی از کشورهای اسلامی فریاد حمایت از مردم مظلوم غزه سر می‌دهند ولی سران کشورهایشان در این زمینه هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند بخاطر نبود اعتقاد ارزشمند ولایت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان‌کرد: از طرف دیگر اگر در ایران در همین ماه اخیر کشور ما رئیس جمهور خود را از دست می‌دهد و مجلس جدید نیز برپا نشده ولی در وطن ما همچنان آرامش برپا است که به خاطر وجود نعمت ولایت است.

گروه‌های مردمی آستین همت برای مهمانی غدیر بالا زده‌اند

سالاری مکی با تأکید بر اینکه همه این موارد نشان می‌دهد که باید عید بزرگ غدیر، عید ولایت را تکریم کنیم، گفت: برنامه‌های عید سعید غدیر با همکاری مجموعه‌های مردمی، گروه‌های جهادی، مؤسسات قرآنی و هیأت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: بسیاری از جشن‌های ویژه ماه ذی الحجه از همان روز اول ماه یعنی سالگرد ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) برپا شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه برنامه شاخص عید سعید غدیر برنامه مهمانی کیلومتری غدیر است، یادآور شد: مهمانی کیلومتری غدیر در همه ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی از فردوس وطبس، سرایان و بشرویه تا بیرجند، قاین، نهبندان و درمیان و خوسف و … برگزار می‌شود.

سالاری مکی با بیان اینکه این مهمانی در برخی از شهرستان‌ها یک کیلومتر و در برخی شهرستان‌ها دو کیلومتر است، ادامه داد: در مجموعِ همه شهرستان‌های خراسان جنوبی ۱۸ کیلومتر مهمانی ویژه عید غدیر داریم.

برنامه‌های مهمانی کیلومتری غدیر

وی با اشاره به اینکه روز عید غدیر روز اجماع شیعیان امیرالمومنین (ع) افزود: در این مهمانی کیلومتری برنامه ویژه کودک و نوجوان، ورزش‌های باستانی، پذیرایی و اطعام، خدمات درمانی و بهداشتی، پرده خوانی غدیر و … برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: مهمانی کیلومتری غدیر در برخی از شهرستان‌ها سه روز و در برخی شهرستان یک روز (روز پنجم تیرماه) برگزار می‌شود.

سالاری مکی افزود: در شهرستان بیرجند مهمانی کیلومتری غدیر در حد فاصل میدان جانبازان تا میدان قدس برگزار می‌شود که موکب‌های زیادی در این مسیر برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در فرهنگ دینی ما به اطعام دادن در روز غدیر خم سفارش ویژه ای شده است، اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های عید غدیر در خراسان جنوبی پخت ۱۱۰ دیگ غذا و اطعام مردم در شهرستان‌های خراسان جنوبی است.

تبیین مفاهیم خطبه غدیر

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: جلسات خطبه خوانی غدیر و بیان معارف علوی و تبیین خطبه غدیر نیز در شهرستان‌های خراسان جنوبی خواهیم داشت.

سالاری مکی با اشاره به اینکه برنامه شاد پیمایی را نیز در روز عید غدیر خواهیم داشت، یادآور شد: چله «دهه خدمت» به یاد شهید جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و سایر شهدای خدمت نیز در دهه امامت و ولایت برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: همه تلاش خود را خواهیم کرد تا در حد توان و بضاعت بتوانیم روز عید سعید غدیر خم را برای مردم خراسان جنوبی یک روز شاد و به یادماندنی در کنار خانواده‌هایشان رقم بزنیم.

نظر شما