شناسهٔ خبر: 67249935 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بازتاب | لینک خبر

تصمیم جدید بایدن برای اعطای شهروندی به برخی مهاجران

صاحب‌خبر -

رویترز نوشت: جو بایدن رییس جمهور آمریکا امروز سه شنبه برنامه ای را اعلام خواهد کرد که به صدها هزار مهاجر غیرقانونی که به طور غیرقانونی با شهروندان آمریکایی ازدواج کرده اند، راهی برای دریافت حق شهروندی ارائه می دهد. این برنامه در تضاد کامل با برنامه ترامپ برای اخراج دسته جمعی مهاجران است.

این برنامه که در ماه‌های آینده اجرا می‌شود، برای حدود ۵۰۰۰۰۰ همسری که حداقل ۱۰ سال در ایالات متحده زندگی کرده‌اند، از ۱۷ ژوئن در دسترس خواهد بود. حدود ۵۰۰۰۰ کودک زیر ۲۱ سال با والدین آمریکایی نیز واجد شرایط این برنامه خواهند بود. اکثر افرادی که به احتمال زیاد از این برنامه سود می برند مکزیکی هستند.

این برنامه به همسر و فرزندان افراد این امکان را می دهد که بدون خروج از ایالات متحده برای اقامت دائم درخواست دهند و روند بالقوه طولانی و جدایی خانواده را حذف کنند. آنها در نهایت می توانند برای شهروندی ایالات متحده درخواست دهند.

در اوایل ماه جاری، بایدن اکثر مهاجرانی را که از مرز ایالات متحده و مکزیک عبور می کردند از درخواست پناهندگی منع کرد. این سیاست منعکس کننده ممنوعیت مشابه پناهندگی دوران ترامپ بود.

به گزارش شفقنا؛ برنامه قانونی سازی برنامه ریزی شده بایدن برای همسران شهروندان آمریکایی می تواند پیام مبارزات انتخاباتی او مبنی بر حمایت از یک سیستم مهاجرتی انسانی تر را تقویت کند و نشان دهد که چگونه با ترامپ که مدت ها موضع سختگیرانه ای در مورد مهاجرت قانونی و غیرقانونی داشته است، تفاوت دارد.

نظر شما