شناسهٔ خبر: 67247982 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

هشدار سطح «قرمز» افزایش دمای خوزستان

اداره‌کل هواشناسی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی افزایش دما و وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر هشدار سطح «قرمز» صادر کرد.

صاحب‌خبر -

 در هشدار سطح قرمز شماره ۲ امروز (۲۹ خردادماه) اداره‌کل هواشناسی خوزستان، در توصیف شرایط جوی مورد انتظار، تداوم استقرار توده هوای گرم و افزایش دما و وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر پیش‌بینی شده است.

زمان شروع پدیده، از روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه تا اواخر وقت روز یکشنبه ۳ تیرماه خواهد بود.

مخاطره این شرایط، افزایش دما و وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ سانتیگراد و بالاتر در اغلب مناطق استان خوزستان به جز مناطق مرتفع شمالی و شمال شرقی خواهد بود.

منطقه اثر این پدیده اغلب مناطق استان خوزستان به جز مناطق مرتفع شمالی و شمال شرقی پیش‌بینی شده است.

گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال آتش‌سوزی در مراتع و مزارع و احتمال خسارت ناشی از تنش دمایی در کشاورزی و دامداری از آثار این مخاطره هستند.

هشدار سطح «قرمز» افزایش دمای خوزستان

در این راستا صرفه جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب برای جلوگیری از گرمازدگی،  آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید در ساعات گرم روز، استفاده از وسایلی مانند عینک آفتابی، کلاه و ... در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید، خودداری از رها کردن زباله‌های براق در طبیعت و اطمینان خاموش کردن آتش پیش از ترک محل در صورت روشن کردن آتش، توصیه شده است.

نظر شما