شناسهٔ خبر: 67246200 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار قرمز تداوم استقرار هوای گرم و افزایش دما در خوزستان

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به تقویت و تداوم استقرار توده هوای گرم و افزایش دما هشدار سطح قرمز صادر کرد .

صاحب‌خبر -

هشدار قرمز تداوم استقرار هوای گرم و افزایش دما در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه زاری گفت : از چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۳۰ تا اواخر وقت یکشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۰۳ شاهد  افزایش دما و رخداد دما‌های ۴۹، ۵۰ سانتیگراد و بالاتر در اغلب مناطق استان بجز مناطق مرتفع شمالی و شمال شرقی خواهیم بود.

وی افزود : این شرایط موجب گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال آتش سوزی در مراتع و مزارع و احتمال خسارت ناشی از تنش دمایی در کشاورزی، دامداری می شود . 

سبزه زاری گفت : در این مدت صرفه جویی در مصرف آب و برق بویژه در ساعات اوج مصرف -۲ اجتناب از تردد‌های غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی-۳ آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب-۴ در ساعات گرم روز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب شود و در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید از وسایلی مانند عینک آفتابی، کاله و ... استفاده شود. -۵ خودداری از رها کردن زباله‌های براق در طبیعت-۶ در صورت روشن نمودن آتش در مراتع اطمینان از خاموش کردن کامل آن پیش از ترک محل ضروری است .

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت : همچنین تا پایان هفته با توجه به جریانات جنوبی به تناوب شاهد انتقال رطوبت و وقوع پدیده شرجی در مناطق ساحلی و با شدت کمتر در مناطق جنوبی و مرکزی استان خواهیم بود. در این ایام در بعدازظهر‌ها رشد ابر و رگبار‌های پراکنده و رعد و برق در ارتفاعات استان دور از انتظار نیست. 

در شبانه روز گذشته امیدیه با ۵۱ و ایذه با ۲۳.۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند.

در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۴۸.۵ و کمینه دمای ۲۹.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

نظر شما