شناسهٔ خبر: 67246927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روند افزایشی دمای هوا در کهگیلویه وبویراحمد ادامه دارد

یاسوج- ایرنا- رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بیشینه دمای هوای شهرهای دوگنبدان،لنده،لیکک و همچنین ،منطقه امامزاده جعفر در شبانه روز گذشته از ۴۳ درجه سانتیگراد گذشت، گفت: روند افزایشی دمای هوای استان در شبانه روز آینده ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

ولی بهره مند روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هوای گرم طی چهار روز آینده در مناطق گرمسری و سردسیری کهگیلویه و بویراحمد ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه طی شبانه روز گذشته بیشینه دمای ایستگاه‌های هواشناسی در شهرهای گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد شامل امامزاده جعفر ۴۳.۸، لیکک ۴۴، دوگنبدان ۴۳.۴،شهر دهدشت ۴۳ و لنده ۴۴.۳ درجه سانتیگراد گزارش شده تاکید کرد: دمای هوای ایستگاه های مختلف استان در ۲۴ ساعت آینده یک تا ۲ درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همچنین در این مدت حداکثر دمای هوای شهرهای سردسیری مارگون،یاسوج و سی سخت به ترتیب ۳۱.۴،۳۴.۸ و ۳۲.۴درجه سانتیگراد ثبت شده است.

بهره مند ابراز کرد: بامداد امروز شهرهای یاسوج و سی سخت با دمای حداقل ۱۶و ۱۸درجه سانتیگراد خنک ترین نقاط استان گزارش شده است.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:هوای صاف تا کمی ابری،افزایش سرعت وزش باد و احتمال گرد و غبار در برخی از مناطق از مهمترین پدیده های هواشناسی استان در شبانه روز آینده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان یک درصد مساحت کشور را دارد.

نظر شما