شناسهٔ خبر: 67274805 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

طی سفر یک روزه رییس سازمان نوسازی مدارس انجام شد؛

بازدید از محل سانحه سقوط بالگرد شهدای خدمت در منطقه دیزمار ورزقان

تبریز-طی سفر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی آذربایجان شرقی از محل سانحه سقوط بالگرد شهدا در منطقه دیزمار شهرستان ورزقان بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا خان محمدی در سفر یک روزه خود به استان آذربایجان شرقی، در محل سانحه سقوط بالگرد شهدای خدمت در منطقه دیزمار شهرستان ورزقان حضور یافته و احداث یادمانی ماندگار در محل وقوع سانحه را مورد بررسی قرار داد.

همچنین وی از محل پیشنهادی احداث اردوگاه دانش آموزشی شهدای خدمت نیز بازدید به عمل آورد.

لازم به ذکر است که احداث اردوگاه دانش آموزی در روستای نزدیک محل سقوط بالگرد شهدای خدمت، طرح پیشنهادی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی جهت ادای احترام و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهدای بزرگوار بوده است که سه روستای اوزی، کلم و خوئینه رود، محل‌های پیشنهادی این اداره کل برای ساخت اردوگاه دانش آموزی می‌باشد.

امروزه اردوگاه دانش آموزی به عنوان محیطی تربیتی و اثرگذار می‌تواند با ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع و خلق موقعیت‌های جدید یادگیری مناسب با نیازهای فردی و جمعی دانش آموزان زمینه دستیابی آنان را به ساحت‌های متنوع تعلیم و تربیت فراهم آورد.

گفتنی است که سانحه سقوط بالگرد در ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در نزدیکی روستای اوزی ورزقان، در شمال استان آذربایجان شرقی رخ داده و در این سانحه سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور وقت به همراه حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه وقت و مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی و سید محمدعلی آل هاشم، نماینده فقید ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی به همراه ۴ نفر دیگر به مقام والای شهادت نائل شدند.

نظر شما